H «φωνή» του Tito Puente στην Αθήνα!

0


H «φωνή» του Tito Puente στην Αθήνα!



Home

Πολιτισμός




Από τα νεοϋορκέζικα κλάμπ της salsa ως τις χριστουγεννιάτικες νύχτες της Αθήνας, μεσολαβούν δέκα χιλιάδες χιλιόμετρα που μια σπουδαία φωνή θα διανύσει ενώνοντας τα δύο σημεία της μουσικοχορευτικής ευθείας: Ο Frankie Morales, ένας από τους πλέον διακεκριμένους τραγουδιστές της πάλλουσας «λάτιν» σκηνής της Νέας Υόρκης, θα δώσει το σύνθημα για τα πιο τροπικά Χριστούγεννα με τις εμφανίσεις του στις 22, 23 , 24 και 25 Δεκεμβρίου, που αλλού; Φυσικά, στο κλάμπ Palenque.


 
 
Σταθερή αξία στα ισπανόφωνα φωνητικά της αμερικάνικης μεγαλούπολης (απ΄όπου το μουσικό κίνημα της salsa ξεκίνησε ούτως ή άλλως), ο Frankie Morales έχει ήδη τραγουδήσει στην Ελλάδα κάμποσες φορές κι απο αυτές ανθολογούμε ως πιο σημαντικές εκείνη με τους Mercadonegro, στο θέατρο του Λυκαβηττού (2004) και βέβαια, αυτές με την ορχήστρα του «βασιλιά του λάτιν», Tito Puente (στην δεκαετία του 90) , με τον οποίο συνεργάστηκε, ηχογράφησε και αρίστευσε για αρκετά χρόνια . Γέννημα θρέμμα του El Barrio, τουτέστιν της γειτονιάς της Νέας Υόρκης που είναι γνωστή κι ως Spanish Harlem, ο Efrain “Frankie” Morales ανδρώθηκε στο πιο κατάλληλο περιβάλλον για να σπουδάσει την salsa απ΄την πηγή της : Ενώ γύρω του μαινόταν η έκρηξη του μουσικο – κοινωνικο – πολιτικού φαινομένου της salsa (που εγέρθηκε στις ισπανόφωνες φτωχογειτονιές της Νέας Υόρκης του 60 και του 70 κι απο τις παλιές κουβανέζικες μουσικές φόρμες εξελίχθηκε σ΄ένα διακριτό ιδίωμα με απήχηση σε ολόκληρη τη Λατινική Αμερική ως σήμερα), ο Frankie πήρε απο μικρός τον σωστό δρόμο και βρέθηκε να κάνει δεύτερα φωνητικά (ισπανιστί, coro ) πίσω απο τους μέγιστους της salsa, όπως οι Hector Lavoe, Ismael Miranda, Celia Cruz και Cheo Feliciano . Σ΄εκείνα τα χρόνια, τα δεύτερα φωνητικά σε τέτοιους μαέστρους συνιστούσαν λιγότερο εργασία και περισσότερο μαθητεία, την οποία, συν τω χρόνω, ο Frankie αφομοίωσε και με το παραπάνω, βοηθούμενος κι απ΄την ολόδικη του, ωραιότατη φωνή τενόρου, που λίγο αργότερα του απέφερε αρκετή αναγνώριση ώστε να ηχογραφήσει τους πρώτους προσωπικούς του δίσκους.




Ομως, πέρα απ΄τους προσωπικούς του δίσκους (τέσσερις μέχρι σήμερα), ως είθισται στην λατινοαμερικάνικη μουσική σκηνή κλήθηκε πολλές φορές να συμμετάσχει σε δίσκους άλλων ως καλεσμένος σολίστας, οπότε ηχογράφησε με μεγάλα ονόματα όπως ο Louie Ramirez, οι Caiman All Stars, o Jimmy Bosch και βέβαια, o μεγαλύτερος όλων, Tito Puente, του οποίου ο Frankie Morales έγινε βασικός τραγουδιστής σε ολόκληρη σχεδόν την δεκαετία του 90. Η σημαντική αυτή φάση στην καριέρα του επιβραβεύθηκε με την συμμετοχή του στα άλμπουμς του Puente «Dancemania 99» (που προτάθηκε για Grammy) και βέβαια, στα «Tito Puente Mambo Birdland» και «Masterpiece» (που, αμφότερα, κέρδισαν τα βραβεία Grammy της κατηγορίας τους). Μετά τον θάνατο του Puente, το 2000, ο Frankie Morales ηχογράφησε έναν εξαιρετικό δίσκο («Frankie Morales and Mambo Of The Times») με την αυθεντική ορχήστρα του μεγάλου μαέστρου, ως άξιος συνεχιστής του μουσικού του έργου και νόμιμος κληρονόμος της πιο ιστορικής μπάντας στην λάτιν σκηνή της Νέας Υόρκης .




Στις τέσσερις σημαντικές του εμφανίσεις στην Αθήνα, τον Frankie Morales θα συνοδεύσουν οι ικανότατοι Palenque Latin All Stars, ήτοι η ορχήστρα που αποτελείται απο τους καλύτερους λατινοαμερικάνους αλλά και Ελληνες μουσικούς της Αθήνας και που στο παρελθόν έχει συνοδεύσει σπουδαία ονόματα όπως οι Alfredo de la Fe, Ray de la Paz, Jimmy Bosch, Herman Olivera κ.α.











Home
/
Print
/
Site Map
/
Επικοινωνία
















Εχουμε αυτό που είμαστε. . . (Κ. Βέρρος)
( 30.06.2007 )

Παλαιότερα άρθρα


Θύματα, ήρωες, ευσυνείδητοι και οι άλλοι (Κ. Βέρρος)

Εθνική τραγωδία και σκύλευση θυμάτων (Κ. Βέρρος)

Πολιτικές, προεκλογικές ¨ομορφιές¨ (Κ. Βέρρος)

Είναι και είμαστε αδιόρθωτοι. . . (Κ. Βέρρος)

Προεκλογικός λόγος και επιχειρήματα (Κ. Βέρρος)

Εκλογές για αυτοδύναμη κυβέρνηση (Κ. Βέρρος)

Ομηροι αγκυλώσεων και κρατισμού (Κ. Βέρρος)

Γιατί τώρα οι παροχές;; (Κ. Βέρρος)

Παλαιότερα άρθρα



Αποτελέσματα

Δημοσκοπήσεις







ΕΓΓΡΑΦΗ

ΔΙΑΓΡΑΦΗ