Μπαίνει σε δρόμο εκσυγχρονισμού ο ΟΣΕ

0


Μπαίνει σε δρόμο εκσυγχρονισμού ο ΟΣΕ



Home

Ελλάδα




Την 130η επέτειο από την έναρξη λειτουργίας του συμπληρώνει αυτές τις ημέρες ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος και για το λόγο αυτό ο ΟΣΕ άρχισε σειρά εκδηλώσεων, στη διάρκεια των οποίων θα γίνει αναδρομή της πορείας και της εξέλιξης του πρώτου μέσου σταθερής τροχιάς στη χώρα μας και παράλληλα θα παρουσιαστούν στο επιβατικό κοινό τα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου μεταφορικού μέσου, κυρίως μετά τον εκσυγχρονισμό του δικτύου, αλλά του τροχαίου υλικού.


 
Η 130η επέτειος, όπως δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Μιχάλης Λιάπης, ο οποίος κήρυξε την έναρξη των εκδηλώσεων, βρίσκει τον ΟΣΕ σε μια κρίσιμη καμπή, καθώς υλοποιείται μια σημαντική, όσο και καθοριστική μεταρρύθμιση, αυτή του διαχωρισμού και της αναδιοργάνωσής του. Ο υπουργός χαρακτήρισε «έργο πνοής, διακομματικό και διαχρονικό» τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, που θα συμβάλει στην αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών στον πολίτη. Αποκάλυψε μάλιστα ότι στην πρόσφατη συνάντησή του με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ο κ. Κ. Παπούλιας έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον για την προσπάθεια αναγέννησης αυτού του συγκοινωνιακού μέσου και ζήτησε να επισκεφθεί σημεία-εργοτάξια, που σήμερα βρίσκονται σε πλήρη ανάπτυξη.


Ο κ. Λιάπης παραδέχθηκε, ωστόσο, πως παρά τις βελτιώσεις οι σιδηρόδρομοί μας απέχουν από τα Ευρωπαϊκά πρότυπα και χρειάζονται μεγάλες παρεμβάσεις, μια από τις οποίες είναι και ο διαχωρισμός της εκμετάλλευσης από την υποδομή, γεγονός που θα συμβάλει στο να λειτουργήσει ο ΟΣΕ μακριά από τις αγκυλώσεις του παρελθόντος και να μετατραπεί από «κρατικο-κεντρική» επιχείρηση σε «πελατο-κεντρική». Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι τα εργασιακά δικαιώματα και οι εργασιακές – κοινωνικές παροχές δεν επηρεάζονται επ’ ουδενί. Οι θέσεις εργασίας, είπε, είναι διασφαλισμένες και τα κεκτημένα δεν θίγονται σε καμία περίπτωση.


Το νέο οργανωτικό σχήμα – το οποίο θα περιλαμβάνει και την ενσωμάτωση του Προαστιακού στην ΤΡΕΝΟΣΕ μέσα στους πρώτους μήνες του έτους- στοχεύει, όπως είπε ο υπουργός, στη δημιουργία ενός ισχυρού ομίλου οικονομικά βιώσιμων εταιρειών, με κυρίαρχο το ρόλο της μητρικής και παράλληλα με προσφορά ανταγωνιστικών μεταφορικών υπηρεσιών. «Οι νέες εταιρίες θα παραμείνουν υπό τον έλεγχο του κράτους», διαβεβαίωσε.


Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο κ. Λιάπης εξέφρασε την ελπίδα ότι με το διαχωρισμό της υποδομής από την εκμετάλλευση, ο ΟΣΕ θα γίνει ένας Οργανισμός με κέρδη, παραγωγικός, ανταγωνιστικός και ο οποίος στο τέλος του έτους θα έχει κέρδη. Σημείωσε ότι η σημαντική αυτή αλλαγή γίνεται ύστερα από ευρύ διάλογο και με τη συναίνεση των εργαζομένων, διαβεβαίωσε ότι οι νέες εταιρίες θα παραμείνουν υπό τον έλεγχο του κράτους και δήλωσε ότι δεν υπάρχει σχέδιο ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού.


Πάντως, οι εργαζόμενοι, σε ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, χαρακτηρίζουν «κακόγουστα σκηνοθετημένη προεκλογική φιέστα» τις εκδηλώσεις για τα 130 χρόνια του ΟΣΕ και επαναλαμβάνουν ότι είναι καθολική η αντίδραση των εργαζομένων στο προωθούμενο διαχωρισμό του ΟΣΕ, γιατί, όπως υποστηρίζουν, θα έχει απρόβλεπτες συνέπειες στην ποιότητα και την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών, καθώς και στην τύχη των ίδιων των εργαζομένων.






Πηγή: ΕΞΠΡΕΣ









Home
/
Print
/
Site Map
/
Επικοινωνία
















Εχουμε αυτό που είμαστε. . . (Κ. Βέρρος)
( 30.06.2007 )

Παλαιότερα άρθρα


Γιατί τώρα οι παροχές;; (Κ. Βέρρος)

Εσκεμμένως δημιουργούμενη σύγχυση (Κ. Βέρρος)

Εσκεμμένως δημιουργούμενη σύγχυση (Κ. Βέρρος)

Εσκεμμένως δημιουργούμενη σύγχυση (Κ. Βέρρος)

Αφήστε τα λόγια και τους καυγάδες (Κ. Βέρρος)

Κάνει ζέστη, γελάστε . . . (Κ. Βέρρος)

Ταλαιπωρίες, σωματικές και πνευματικές (Κ. Βέρρος)

Φωτιές παντός είδους (Κ. Βέρρος)

Παλαιότερα άρθρα



Αποτελέσματα

Δημοσκοπήσεις







ΕΓΓΡΑΦΗ

ΔΙΑΓΡΑΦΗ