Συνεχίζουν οι εντάσεις για το άρ. 16

0


Συνεχίζουν οι εντάσεις για το άρ. 16



Home

Πολιτική




Η κυβέρνηση δια του αρμοδίου υφυπουργού Σπ. Ταλιαδούρου παρουσίασε τους βασικούς άξονες του πλαισίου λειτουργίας των μη κρατικών πανεπιστημίων, όπως σχεδιάζει η κυβέρνηση να προωθήσει μετά την αναθεώρηση του άρθρου 16.


 
Στον νομοθετικό σχεδιασμό της κυβέρνησης περιλαμβάνεται η εξασφάλιση της αυτοδιοίκησης και επιστημονικής αυτοτέλειας, η επαρκής προσφορά διδακτικής ύλης, η δημοσίευση των προγραμμάτων σπουδών κάθε ιδρύματος, η υποχρέωση υποβολής εμπεριστατωμένης μελέτης οικονομικής βιωσιμότητας για κάθε ίδρυμα.


Ταυτόχρονα θα εισάγονται αυστηρότατα κριτήρια για την επιλογή διδακτικού προσωπικού ώστε τα ακαδημαϊκά προσόντα να μην υπολείπονται των προσόντων που οφείλουν να πληρούν τα σημερινά μέλη ΔΕΠ. Θα προβλέπεται επίσης συγκεκριμένη και διαφανή διαδικασία εισαγωγής, αλλά και ισότητα ευκαιριών με παροχή υποτροφιών στους οικονομικά ασθενέστερους. Η πλήρωση των προϋποθέσεων που θα πρέπει να πληρούν τα μη κρατικά ΑΕΙ θα ελέγχονται όχι μόνον προκαταβολικά για την αδειοδότηση αλλά και περιοδικά προκειμένου να διασφαλιστεί η ποιότητα των σπουδών που παρέχουν.


Ο Πρόεδρος του ΣΥΝ Α. Αλαβάνος εξέφρασε την εκτίμηση ότι και στην επόμενη Βουλή δεν θα υπάρξουν οι 180 ψήφοι που απαιτούνται για την αναθεώρηση του άρθρου 16 και για τον λόγο αυτόν κάλεσε την κυβέρνηση «να εγκαταλείψει το θέμα και να πει ότι η υπόθεση του άρθρου 16 έχει λήξει. Διαφορετικά θα έχει απόλυτη πλέον ευθύνη για το αν συνεχιστεί η κρίση στο χώρο της Παιδείας». Ο κ. Αλαβάνος παρουσίασε πρόταση δέκα σημείων για την αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου μεταξύ των οποίων και η κατάργηση του «αναχρονιστικού συστήματος εισαγωγής στα ΑΕΙ με κλειστό αριθμό εισακτέων».


Στη διάρκεια της συζήτησης ο εισηγητής της ΝΔ Π. Παναγιωτόπουλος, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Β. Μαγγίνας και οι άλλοι βουλευτές της κυβερνώσας πλειοψηφίας, επισήμαναν ότι «το δημόσιο μονοπώλιο στο χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης οδήγησε στην υποβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου» και συνεπώς είναι επιβεβλημένο «να ανοίξουν οι λεωφόροι του ανταγωνισμού». Ειδικά ο κ. Παναγιωτόπουλος επανέφερε πρότασή του για κάθε νέο πανεπιστήμιο που θα δημιουργείται να κατατίθεται ξεχωριστός νόμος στη Βουλή.


Οι βουλευτές του ΚΚΕ επανέλαβαν ότι με την αναθεώρηση του άρθρου 16 θα υπάρξει παρέμβαση επιχειρηματιών μέχρι και στα προγράμματα της Ε.Ε. και προέβλεψαν πως αν γίνουν μη κρατικά πανεπιστήμια τότε θα απαιτήσουν ενιαίους κανόνες και επομένως θα απαιτήσουν χρηματοδότηση αντίστοιχη με αυτή που θα έχουν τα κρατικά ΑΕΙ.


Στη χθεσινή συζήτηση οι βουλευτές της ΝΔ κατηγόρησαν το ΠΑΣΟΚ για μικροκομματικές σκοπιμότητες για την πρόταση του που αναφέρεται στις σχέσεις κράτους-εκκλησίας. Θέση των βουλευτών της κυβερνητικής πλειοψηφίας ήταν πως το ελληνικό Σύνταγμα αναφέρει ότι επικρατούσα θρησκεία είναι η ορθόδοξη χριστιανική διότι η ορθόδοξη θρησκευτική πίστη έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ιστορία μας. Υπογραμμίστηκε εξάλλου ότι Κράτος και εκκλησία έχουν ήδη τους δικούς τους διακριτούς ρόλους και τέτοια ζητήματα δεν αφορούν τον ελληνικό λαό.


Στο μεταξύ στην προγραμματισμένη Διάσκεψη των Προέδρων οι κ.κ. Α. Κακλαμάνης, Φ. Πετσάλνικος και Χ. Καστανίδης κατήγγειλαν ότι το κανάλι της Βουλής υπηρετώντας την κυβερνητική προπαγάνδα επέμεινε στην τηλεοπτική προβολή των κενών εδράνων ώστε να στηριχθεί η ομιλία του Πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή, ο οποίος το πρωί της περασμένης Τετάρτης κατηγόρησε το ΠΑΣΟΚ και τον Πρόεδρο του για «φυγή» από την ευθύνη.








Πηγή: ΕΞΠΡΕΣ









Home
/
Print
/
Site Map
/
Επικοινωνία
















Εχουμε αυτό που είμαστε. . . (Κ. Βέρρος)
( 30.06.2007 )

Παλαιότερα άρθρα


Θύματα, ήρωες, ευσυνείδητοι και οι άλλοι (Κ. Βέρρος)

Εθνική τραγωδία και σκύλευση θυμάτων (Κ. Βέρρος)

Πολιτικές, προεκλογικές ¨ομορφιές¨ (Κ. Βέρρος)

Είναι και είμαστε αδιόρθωτοι. . . (Κ. Βέρρος)

Προεκλογικός λόγος και επιχειρήματα (Κ. Βέρρος)

Εκλογές για αυτοδύναμη κυβέρνηση (Κ. Βέρρος)

Ομηροι αγκυλώσεων και κρατισμού (Κ. Βέρρος)

Γιατί τώρα οι παροχές;; (Κ. Βέρρος)

Παλαιότερα άρθρα



Αποτελέσματα

Δημοσκοπήσεις







ΕΓΓΡΑΦΗ

ΔΙΑΓΡΑΦΗ