Αγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη: τα κυριότερα σημεία της συμφωνίας

0


Αγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη: τα κυριότερα σημεία της συμφωνίας



Home

Πολιτική




Ο αγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης είναι ο πρώτος αγωγός πετρελαίου που κατασκευάζεται στην Ευρώπη μετά από 40 χρόνια, τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης Δημήτρης Σιούφας σε συνέντευξη Τύπου, παρουσία του υφυπουργού Αναστάσιου Νεράντζη και του γενικού γραμματέα Ανάπτυξης Νίκου Στεφάνου, μετά την υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας Ελλάδας –Ρωσίας -Βουλγαρίας.


 
Ο υπουργός υπογράμμισε ότι με τη λειτουργία του αγωγού διασφαλίζεται η προστασία του περιβάλλοντος, περιορίζεται το οικονομικό κόστος από τις καθυστερήσεις των πλοίων στα Στενά του Βοσπόρου, ενώ απαρίθμησε τα οφέλη για τις τρεις χώρες και την ευρύτερη περιοχή, επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, ότι κατά την κατασκευαστική περίοδο στο διάστημα 2008-2010 θα δημιουργηθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας, ενώ κατά την περίοδο της λειτουργίας 250 έως 300.


Επιπλέον η Ελλάδα θα εισπράττει τέλη διέλευσης ύψους δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων το χρόνο από τη διεθνή εταιρία που θα λειτουργεί τον αγωγό, τα οποία θα διατίθενται για αναπτυξιακά έργα υποδομής στον Έβρο.


Ο υπουργός παρουσίασε τα βασικά σημεία της διακρατικής συμφωνίας που έχουν ως εξής:


• Η μεταφορική ικανότητα του αγωγού θα είναι 35 εκατ. τόνοι το χρόνο, με δυνατότητα επαύξησης στα 50 εκατ.


• Αμέσως μετά την υπογραφή θα ξεκινήσει η διαδικασία ίδρυσης της διεθνούς εταιρίας που θα κατασκευάσει και θα εκμεταλλεύεται τον αγωγό.


• Θα υπογραφεί συμφωνία διέλευσης μεταξύ της διεθνούς εταιρίας και των δύο χωρών Ελλάδας-Βουλγαρίας για θέματα φορολογικά, τελών κλπ.


• Το έργο θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο του «project finance», αλλά και με εξασφάλιση των συμφερόντων των μετόχων μειοψηφίας.


• Οι εργολαβίες, οι προμήθειες υλικών και οι θαλάσσιες μεταφορές θα ανατίθενται από τη διεθνή εταιρία με ανταγωνιστικούς όρους, κατά προτίμηση σε εταιρίες των τριών χωρών.


• Τα ποσοστά συμμετοχής στο έργο είναι 51% Ρωσία και από 24,5% Βουλγαρία και Ελλάδα. Από το ελληνικό μερίδιο, το 1% θα ελέγχεται από το ελληνικό Δημόσιο για συμβολικούς αλλά και ουσιαστικούς λόγους, όπως τόνισε ο υπουργός.


Ο κ. Σιούφας υπογράμμισε πως ο αγωγός Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης και οι αγωγοί φυσικού αερίου Ελλάδας- Τουρκίας (που θα εγκαινιαστεί σε τρεις μήνες) και Ελλάδας – Ιταλίας (που προβλέπεται να ξεκινήσει η κατασκευή το 2008) είναι μεγάλης σημασίας διεθνή ενεργειακά έργα με τα οποία αναβαθμίζεται η θέση της χώρας μας και εντάσσεται πλέον στα μεγάλα ενεργειακά δίκτυα. Επίσης, πρόσθεσε ο υπουργός, η Ελλάδα καθίσταται διεθνής διάδρομος σύνδεσης των μεγάλων κέντρων παραγωγής στην Ανατολή με τα μεγάλα κέντρα κατανάλωσης στη Δύση.


Το επόμενο διάστημα η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης θα μεταβεί στη Θράκη όπου θα έχει συζητήσεις με τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Απαντώντας σε ερωτήσεις, ο υπουργός ανέφερε πως τα ποσοστά συμμετοχής των εταιριών μπορούν να μεταβιβαστούν με τη σύμφωνη γνώμη των τριών κυβερνήσεων και μόνο σε πετρελαϊκές εταιρίες.


Είπε ακόμα πως στις συζητήσεις με τον πρόεδρο της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν τέθηκε το θέμα της επέκτασης έως το 2040 της συμφωνίας προμήθειας φυσικού αερίου από τη ρωσική Gazprom, η οποία λήγει το 2016.


Ο κ. Σιούφας τόνισε, τέλος, ότι ο στόχος είναι η έναρξη κατασκευής του έργου να γίνει στο πρώτο εξάμηνο του 2008 και η ολοκλήρωσή του σε 20-24 μήνες, δηλαδή στις αρχές του 2010.






Πηγή: ΕΞΠΡΕΣ









Home
/
Print
/
Site Map
/
Επικοινωνία
















Εχουμε αυτό που είμαστε. . . (Κ. Βέρρος)
( 30.06.2007 )

Παλαιότερα άρθρα


Θύματα, ήρωες, ευσυνείδητοι και οι άλλοι (Κ. Βέρρος)

Εθνική τραγωδία και σκύλευση θυμάτων (Κ. Βέρρος)

Πολιτικές, προεκλογικές ¨ομορφιές¨ (Κ. Βέρρος)

Είναι και είμαστε αδιόρθωτοι. . . (Κ. Βέρρος)

Προεκλογικός λόγος και επιχειρήματα (Κ. Βέρρος)

Εκλογές για αυτοδύναμη κυβέρνηση (Κ. Βέρρος)

Ομηροι αγκυλώσεων και κρατισμού (Κ. Βέρρος)

Γιατί τώρα οι παροχές;; (Κ. Βέρρος)

Παλαιότερα άρθρα



Αποτελέσματα

Δημοσκοπήσεις







ΕΓΓΡΑΦΗ

ΔΙΑΓΡΑΦΗ