Ανοιχτές καρδιές. . .
eNEW: http://www.enew.gr/mag/article/articleprint/1593/-1/23/ |
Ανοιχτές καρδιές. . . |
Top level
Σινεμά
Οκτώ νέες ταινίες και μία επανέκδοση , στη μέση της θερινής περιόδου, είναι ένας εξωφρενικός αριθμός ακόμα και για τους μανιώδης σινεφίλ. Ευτυχώς ανάμεσα τους έχουμε και ένα διαμαντάκι από τη Δανία, τις«Ανοιχτές καρδιές», ικανές να συγκινήσουν και τον πιο σκληρόκαρδο θεατή. Ξεχωρίζουν ακόμα το γρήγορο, έξυπνο αλλά ηθοπλαστικό αμερικάνικο θρίλερ του Τζόελ Σουμάχερ «Τηλε-φονικός θάλαμος» και η βιογραφική ταινία «Πινιέρο» με τον Μπένζαμιν Μπρατ, αληθινή αποκάλυψη στο ρόλο του αυτοκαταστροφικού Πορτορικάνου ποιητή. Για τρελό χιούμορ μέχρι δακρύων επιλέξτε την επανέκδοση «Μια νύχτα στην όπερα» με τους ανατρεπτικούς αδελφούς Μαρξ.
«Ανοιχτές καρδιές»****
Δανέζικη κοινωνική ταινία σε σκηνοθεσία Σουζάνε Μπίερ με τους Μαντς Μίκελσεν, Σόνια Ρίχτερ, Νικολάι Λίε Κάας, Πάπρικα Στέεν.
Είναι νέοι, όμορφοι, ερωτευμένοι. Ο Γιοακίμ και η Σέσιλι ετοιμάζονται να παντρευτούν η μοίρα όμως έχει άλλα σχέδια. Ένα τραγικό δυστύχημα θα καθηλώσει το νεαρό στο κρεβάτι και θα αλλάξει άρδην τα δεδομένα. Ο σύζυγος της γυναίκας που ευθύνεται για το δυστύχημα τυχαίνει να είναι και γιατρός στην κλινική που νοσηλεύεται ο Γιοακίμ. Μπαίνει στη ζωή της απελπισμένης κοπέλας κι αυτό που αρχίζει σαν μια τρυφερή κίνηση παρηγοριάς καταλήγει σε ένα φλογερό ειδύλλιο ικανό να τινάξει τα πάντα στον αέρα.
Οι Ανοιχτές καρδιές είναι η περίτρανη απόδειξη ότι το αληθινό σινεμά προϋποθέτει καταρχήν μια δυνατή ιστορία με αυθεντικούς χαρακτήρες. Η Σουζάνε Μπίερ μολονότι υπηρετεί το πιο αυστηρό κινηματογραφικό μανιφέστο, το περίφημο Δόγμα, δεν εγκλωβίζεται σε στιλιστικά τερτίπια. Χρησιμοποιεί τον κόκκο για να δώσει έμφαση στα συναισθήματα των ηρώων της, για να ζωγραφίσει θολά καίτοι αφοπλιστικά τις προσδοκίες τους και τις πιο μύχιες σκέψεις τους. Βάζει την κάμερα στον ώμο για να τους ακολουθήσει στην αγωνία, το δισταγμό, τη χαρά, την απελπισία. Κινηματογραφεί σε φυσικούς χώρους για να μας βάλει μέσα στο δράμα τους.Οι εικόνες, τα λόγια,οι χειρονομίες , τα πρόσωπα στην πιο ανεπαίσθητη έκφραση τους πάλλονται από ζωή.
Επάξια διάδοχος του Λαρς Φον Τρίερ, αποφεύγει έντεχνα τόσο την φορμαλιστική υπερβολή του δασκάλου της όσο και τον εκβιασμό των συναισθημάτων για τον οποίο πολλάκις έχει κατηγορηθεί ο Δανός δημιουργός και παραδίδει στο κοινό μια συγκινητική ταινία, με δραματικές αλλά και ανάλαφρες στιγμές. Με περισσότερη εξωστρέφεια, ανθρωπιά και απλότητα που τόσο ανάγκη έχει το αυτιστικό ευρωπαϊκό σινεμά της εποχής μας.
«Τηλε-φονικός θάλαμος»***(Phone booth)
Αμερικάνικο θρίλερ αγωνίας σε σκηνοθεσία Τζόελ Σουμάχερ με τους Κόλιν Φάρελ, Φόρεστ Γουίτακερ, Κέιτι Χολμς, Ράντα Μίτσελ, Κίφερ Σάδερλαντ.
Ο Σουμάχερ με το γρήγορο μοντάζ και τα έξυπνα σκηνοθετικά κόλπα και ο σεναριογράφος Λάρι Κοέν με τους κοφτούς διαλόγους κατορθώνουν να κρατήσουν την αγωνία μέχρι την τελευταία σκηνή σε μια ταινία που εκτυλίσσεται σχεδόν αποκλειστικά μέσα και γύρω από έναν τηλεφωνικό θάλαμο του Μανχάταν όπου βρίσκεται παγιδευμένος ο ήρωας μας υπό την απειλή ενός ελεύθερου σκοπευτή. Ωραία η ιδέα και δεξιοτεχνικό το στήσιμο.
Μόνο που το ιδεολογικό υπόβαθρο της ταινίας είναι εξοργιστικά ηθοπλαστικό:Ο δημοσιοσχεσίτης γιάπις που μοιράζει ψέματα αριστερά και δεξιά και ετοιμάζεται να απατήσει τη γυναίκα του κάτω από την ψυχολογική πίεση του ψυχοπαθούς που τον σκοπεύει μετανοεί, σώζει το γάμο του και την ψυχή του! Το ανατρεπτικό φινάλε όπου ο sirial killer μετατρέπεται σε άγγελο-τιμωρό τινάζει στον αέρα κάθε ίχνος αληθοφάνειας.
«Πινιέρο»*** (Pinero)
Αμερικάνικη βιογραφική ταινία σε σκηνοθεσία Λεόν Αϊτσάσο με τους Μπένζαμιν Μπρατ, Τζιανκάρλο Εσπόζιτο, Ταλίσα Σότο, Ρίτα Μορένο.
Η πολυτάραχη και σύντομη ζωή του καταραμένου Πορτορικάνου ποιητή συγγραφέα και ηθοποιού Μιγκέλ Πινιέρο στη Νέα Υόρκη της δεκαετίας του 70, σε μια ταινία που υφολογικά υιοθετεί το δημιουργικό χάος που επικρατεί στο κεφάλι του ήρωα της.
Ασπρόμαυρες και έγχρωμες ψηφιακές εικόνες εναλλάσσονται αδιάκοπα, υπνωτιστικές απαγγελίες και διάλογοι χωρίς ανάσα συναρμολογούν το πορτραίτο ενός περιθωριακού καλλιτέχνη που ανάμεσα σε φυλακές, ναρκωτικά, αλητείες και αμφισεξουαλικές σχέσεις δημιούργησε ένα αυθεντικό λατινοαμερικάνικο ραπ, μια χλευαστική ποίηση του δρόμου που σφράγισε τη γενιά του.
Ο Μπένζαμιν Μπρατ,αγνώριστος στον κεντρικό ρόλο, αιχμαλωτίζει το βλέμμα και τις αισθήσεις σκιαγραφώντας μια περσόνα που κινείται ανάμεσα στον Τσε Γκεβάρα και τον Τζιμ Μόρισον!
«Μια νύχτα στην όπερα»**** (A night at the Opera)
Αμερικάνικη κωμωδία του 1935 σε σκηνοθεσία Σαμ Γουντ με τους Τσίκο και Χάρπο Μαρξ.
Η πιο γνωστή και πιο τρελή ταινία των περίφημων αδερφών Μαρξ είναι μια ξεκαρδιστική μέχρις εσχάτων σάτιρα της υψηλής κοινωνίας και του
Βέρντι.
Απολαυστικά κωμικά γκαγκς σε ρυθμούς πολυβόλου και σπαρταριστοί σουρεαλιστικοί διάλογοι συνθέτουν ένα έργο που δικαιωματικά εντάσσεται στα αριστουργήματα του είδους.
Προβάλλονται ακόμα:
«Συνοδός κυριών» Κοινωνική περιπέτεια με ολίγον μυστήριο του Τζορτζ Χίκενλούπερ. Με τον Αντι Γκαρσία, συγγραφέα χωρίς έμπνευση να εκπορνεύεται για να ζήσει την οικογένεια του και να πέφτει τελικά θύμα μιας γυναίκας αράχνης. Απολαυστικός ο Μικ Τζάγκερ στο ρόλο του προαγωγού
«Μικρές σφαγές»Γαλλοϊσπανική κοινωνική αλληγορία με επιρροές Αλμοντοβαρ από την πρωτοεμφανιζόμενη Ντελφιν Γκλέιζ που εντυπωσιάζει με την σκηνοθετική βιρτουοζιτέ της, εξουθενώνει όμως με την ασύλληπτα δαιδαλώδη πλοκή και τους αλλεπάλληλους συμβολισμούς της.
«Οι ιππότες της Σαγκάης»Ακόμα μια κωμική περιπέτεια πολεμικών τεχνών με τον Τσάκι Τσαν που αυτή τη φορά έχει στον πλευρό τον Όουεν Γουίλσον.
Εκτυλίσσεται στη βικτοριανή Αγγλία και παρακολουθείται σχετικά ευχάριστα καθώς δανείζεται στοιχεία από τις κωμωδίες του βωβού.
«Η λέσχη των αυτοκρατόρων» του Μάικλ Χόφμαν με τον Κέβιν Κλάιν.
Θυμίζει έντονα τον «Κύκλο των χαμένων ποιητών», δεν έχει όμως ούτε τη φρεσκάδα ούτε το ρομαντισμό του.
«Μαχητές των δρόμων-2 fast 2 furiουs»Μόνο για τους μανιακούς λάτρεις της ταχύτητας με δεκάδες «πειραγμένα» αυτοκίνητα να επιδίδονται σε τρελές κόντρες στην
παραλιακή του Μαϊάμι και στους γύρω δρόμους. Πρόσχημα η καταδίωξη ενός βαρόνου των ναρκωτικών.