Οικογενειακή κινηματογραφική έξοδος

eNEW: http://www.enew.gr/mag/article/articleprint/1929/-1/23/

Οικογενειακή κινηματογραφική έξοδος



Top level

Σινεμά



Τα πολυβραβευμένα κινούμενα σχέδια του Ιάπωνα Χαγιάι Μιγιαζάκι «Ταξίδι στη Χώρα των Θαυμάτων» και η κινηματογραφική μεταφορά του χάρτινου γίγαντα Hulk από τον Ανγκ Λι είναι οι δύο ταινίες που ξεχωρίζουν. Και οι δύο, μαζί με την επανέκδοση του αριστουργήματος του Τσάρλι Τσάπλιν «Μοντέρνοι Καιροί» αποτελούν μοναδική ευκαιρία για μια οικογενειακή κινηματογραφική έξοδο.

«Ταξίδι στη χώρα των θαυμάτων» ***


Γιαπωνέζικη ταινία κινουμένων σχεδίων σε σκηνοθεσία Χαγιάο Μιγιαζάκι.


Η Γιαπωνέζα Αλίκη λέγεται Τσιχίρο, έχει τα μεγάλα μάτια και τις λιτές γραμμές των manga (παραδοσιακά ιαπωνικά κόμικ) , είναι 10 χρονών, ευαίσθητη και περίεργη όπως κάθε παιδί της ηλικίας της. Ένα μικρό κορίτσι που φυσικά μπροστά στον κίνδυνο λιποψυχεί, μαθαίνει όμως να παλεύει με απαράμιλλο θάρρος για να κατορθώσει να επιβιώσει και να σώσει τους γονείς της. Η πολυμήχανη παιδική φαντασία και η φυσική της αθωότητα και καλοσύνη είναι τα όπλα της απέναντι στις κακές μάγισσες, τους απόκοσμους δαίμονες, τα υπερφυσικά μωρά και τα παραμορφωμένα ξωτικά που καλείται να αντιμετωπίσει.


Ο μεγαλύτερος Ιάπωνας δημιουργός κινουμένων σχεδίων Χαγιάο Μιγιαζάκι στήνει ένα αλλόκοτο εντυπωσιακό σύμπαν, μια αιωρούμενη στο πουθενά χώρα των θαυμάτων, όπου οι άνθρωποι μεταμορφώνονται σε γουρούνια εξ΄αιτίας της λαιμαργίας τους ή αναγκάζονται να γίνουν ταπεινοί δούλοι σατανικών δυνάμεων. Δημιουργεί μια ατμόσφαιρα που ακροβατεί αριστοτεχνικά ανάμεσα στο όνειρο και στον εφιάλτη παίζοντας με τις αρχέγονες παιδικές φοβίες και ξορκίζοντας τις τελικά. Ζωγραφίζει με τον παραδοσιακό τρόπο τα τοπία και τους ήρωες του δίνοντας τους ζωή τόσο αληθινή που κανένα ψηφιακό εφέ δεν μπορεί να αναπαραστήσει. Και μας καλεί ,παιδιά και ενήλικες, σε ένα συναρπαστικό «Ταξίδι στη χώρα των θαυμάτων» που δίκαια κέρδισε το ΄Όσκαρ ταινίας κινουμένων σχεδίων, μοιράστηκε τη Χρυσή Αρκτο και έκανε ρεκόρ εισπράξεων σε Ιαπωνία και Αμερική.


———————————————————————————————————————-




«Hulk» ***


Αμερικάνικη ταινία φαντασίας σε σκηνοθεσία Ανγκ Λι με τους Έρικ Μπάνα, Τζένιφερ Κόνελι, Νικ Νόλτε, Σαμ Έλιοτ.


Σκηνοθέτης χαμελαίων αποδεικνύεται ο αναμφισβήτητα ταλαντούχος Ανγκ Λι (Λογική και ευαισθησία, Τίγρης και δράκος) με αυτήν εδώ την ενδιαφέρουσα κινηματογραφική μεταφορά ενός γνωστού κόμικ της Marvel.


O Hulk, αυτός ο πράσινος γίγαντας με τις υπερφυσικές δυνάμεις είναι το αποτέλεσμα μιας γενετικής μετάλλαξης, περισσότερο ένα θύμα της αλόγιστης τεχνολογίας παρά μία πραγματική απειλή για την ανθρωπότητα η οποία άλλωστε τον έθρεψε. Ένα πειραματόζωο του αλαζονικού και ημιπαράφρονα πατέρα του που κάποια στιγμή ξεφεύγει από τον έλεγχο και σκορπά τον πανικό.Στα μελαγχολικά του μάτια καθρεφτίζεται η μοναξιά και η απορία του τέρατος που έπλασε ο Φρανκεστάιν ή του Κινγκ Κονγκ.


Η ταινία του Λι ξεκινά σαν ένα σκοτεινό, πολυσύνθετο θρίλερ φαντασίας με έντονες ψυχαναλυτικές, κοινωνιολογικές έως και πολιτικές προεκτάσεις, ικανό να συγκινήσει και να προβληματίσει το ενήλικο κοινό όσο σχεδόν καμία προηγούμενη μεταφορά χάρτινου ήρωα στην οθόνη. Στο δεύτερο μέρος όμως η δράση και τα εφέ εναλλάσσονται με τέτοιους ρυθμούς που το κεφάλι αδειάζει από οποιαδήποτε σκέψη. Το ψηφιακό τέρας και η ευφάνταστη ομολογουμένως κινηματογράφηση με τα πολλαπλά παράθυρα παράλληλης δράσης παραπέμπουν απευθείας στις σελίδες του απλοϊκού κόμικ, κάτι που θα συναρπάσει τους ανήλικους θεατές και τους φανατικούς της Μarvel. Με αυτήν την έννοια το Hulk είναι μια άνιση ταινία που αγνοεί το στόχο της, ίσως όμως ακριβώς για αυτό αξίζει της προσοχής σας.


———————————————————————————————————————-




Η επανέκδοση


«Μοντέρνοι καιροί» ****


Αμερικάνικη κωμωδία του 1936 σε σκηνοθεσία Τσάρλι Τσάπλιν με τον ίδιο και τους Πολέτ Γκοντάρ, Χένρι Μπέργκμαν.


Ο αξιαγάπητος αλητάκος εγκλωβίζεται στα γρανάζια των απάνθρωπων μηχανών ενός μεγάλου εργοστασίου. Είναι οι μοντέρνοι καιροί για τις Η.Π.Α., δηλαδή η εποχή που ακολούθησε το οικονομικό κραχ, η γεμάτη φτώχεια και ανεργία δεκαετία του 30, η αρχή της πλήρους αλλοτρίωσης του εργαζομένου και της αντικατάστασης του από τις μηχανές.


Ο Τσάρλι Τσάπλιν με όπλο το αμίμητο χιούμορ του κάνει μια ταινία κοινωνικής καταγγελίας που παραμένει επίκαιρη ακόμα και σήμερα. Μιλά για τα πιο σοβαρά πράγματα με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο και υπογράφει ένα αληθινό αριστούργημα, μια ταινία σταθμό στην 7η τέχνη.


———————————————————————————————————————-




Προβάλλονται ακόμα:


«Η πεταλούδα»: Τρυφερό, ανάλαφρο φιλμάκι από τη Γαλλία περιγράφει με χιούμορ και συγκίνηση τη σχέση που αναπτύσσεται σταδιακά ανάμεσα σε ένα μοναχικό ηλικιωμένο συλλέκτη πεταλούδων (Μισέλ Σερό) και μια αξιολάτρευτη αλλά παραμελημένη από τη μαμά της πιτσιρίκα (Κλερ Μπουανίκ).


«Βρώμικα, όμορφα πράγματα» η πως o τρομερός Στίβεν Φρίερς καταποντίζεται στην προσπάθεια του να κάνει σινεμά κοινωνικής καταγγελίας. Ήρωες του ένα νεαρό ζευγάρι μεταναστών στο Λονδίνο που εμπλέκονται άθελα τους σε μια σκοτεινή υπόθεση εμπορίου ανθρώπινων οργάνων.Με την Όντρει Τοτού σε ρόλο Τουρκάλας και τον Φόσκωλο να παραμονεύει.


«Καλώς ήρθατε στο σπίτι των Ρόουζ» του άγνωστου Φρανσίς Παλιό. Μαύρη κωμωδία που αντιστρέφει τους ρόλους κακοποιού και θύματος σχολιάζοντας τον δήθεν καθωσπρεπισμό της μεγαλοαστικής τάξης αδυνατεί όμως να μας κάνει να γελάσουμε. Αγέραστη, κούκλα όπως πάντα, η πρωταγωνίστρια Κάρολ Μπουκέ.


«Η θάλασσα». Βαρετό και γεμάτο υπερβολές οικογενειακό δράμα από τον Ισλανδό Μπαλτάσαρ Κορμακούρ (101 Ρέικιαβικ).


«Λάθος στροφή».Αμερικάνικο νεανικό θριλεράκι του συρμού με τρείς τερατόμορφους δολοφόνους που σφάζουν και πετσοκόβουν τα θύματα τους κάπου στα βουνά της Βιρτζίνια.