Οι πειρατές …στις αίθουσες

eNEW: http://www.enew.gr/mag/article/articleprint/2015/-1/23/

Οι πειρατές …στις αίθουσες



Top level

Σινεμά



«Οι Πειρατές της Καραϊβικής», το πρώτο μεγάλο block buster της χρονιάς, λεηλατούν κυριολεκτικά τις αίθουσες καθώς η ταινία «ανοίγει» από αύριο σε πάνω από 60 κινηματογράφους της Αττικής.Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας συμπληρώνει η ασήμαντη εφηβική κομενί «Στα δύσκολα σε θέλω» αλλά και δύο εξαιρετικές επανεκδόσεις ενώ δεν πρέπει να ξεχάσετε ότι αυτές τις μέρες σας περιμένουν και οι Νύχτες Πρεμιέρας, το καθιερωμένο Φεστιβάλ κινηματογράφου της Αθήνας στο Αττικόν, τον Απόλλωνα και το Δαναό 1 και 2.

«Οι πειρατές της Καραϊβικής:Η κατάρα του μαύρου μαργαριταριού» ***


Αμερικάνικη περιπέτεια σε σκηνοθεσία Γκορ Βερμπίνσκι με τους Τζόνι Ντεπ, Τζέφρι Ρας, Ορλάντο Μπλούμ, Κίρα Νάϊτλι, Τζακ Νάβερποντ, Κέβιν Μακ Νάλι.


Ανέκαθεν οι λήσταρχοι των θαλασσών ενέπνεαν σκηνοθέτες και ηθοποιούς μολονότι οι πειρατικές ταινίες από την εποχή ακόμα του Έρολ Φλιν και του Ντάγκλας Φέρμπανκς μέχρι και τους πρόσφατους κωμικούς «Πειρατές» του Πολάνσκι δεν γέμιζαν τα ταμεία με τα λάφυρα τους.


Η αναβίωση του μάλλον ξεχασμένου αυτού είδους από τον πιο επιτυχημένο παραγωγό του Χόλιγουντ Τζέρι Μπρουκχάιμερ και τον ατμοσφαιρικό νέο σκηνοθέτη Γκορ Βεμπρίνσκι («Σήμα κινδύνου») είχε όλες τις προϋποθέσεις για να κάνει επιτυχία:Μπόλικο χιούμορ, άφθονη δράση με εντυπωσιακές ξιφομαχίες και εκρήξεις, φλογερό ρομάντζο και επιπλέον στοιχεία γοτθικού τρόμου αν και οι νεκροζώντανοι πειρατές που στο φως του φεγγαριού μεταμορφώνονται σε σκελετούς είναι περισσότεροι αστείοι παρά τρομακτικοί.


Τα συστατικά μπήκαν στις σωστές δόσεις το γεγονός όμως ότι οι εισπράξεις της ταινίας στις Η.Π.Α ξεπέρασαν κάθε προσδοκία οφείλεται μάλλον στον πρωταγωνιστή της, τον λατρεμένο αλήτη του Χόλιγουντ Τζόνι Ντεπ. Ο πειρατής Τζακ Σπάροου που υποδύεται με απίστευτο κέφι είναι έτσι κι αλλιώς ο μοχλός της περιπέτειας, ο ίδιος όμως ο Ντεπ αποδεικνύεται η καρδιά της ταινίας. Με μάτια βαμμένα μαύρα και δύο χρυσά δόντια, βάδισμα ασταθές και διάθεση πέρα για πέρα περιπαικτική και αυτοσαρκαστική σκιαγραφεί έναν αλησμόνητο τύπο τυχοδιώκτη των θαλασσών. Στο σύνολο της η ταινία άλλωστε κινείται περισσότερο στο ύφος μιας τυχοδιωκτικής χιουμοριστικής περιπέτειας τύπου Ιντιάνα Τζόουνς παρά στο πρότυπο των κλασσικών πειρατικών ταινιών. Χάρμα οφθαλμών η Κίρα Νάιτλι (τη θυμάστε από το «Κάντο όπως ο Μπέκαμ»?) στο ρόλο της πέτρας του σκανδάλου, της κόρης του κυβερνήτη που φυσικά απάγεται από τους κακούς πειρατές. Απολαυστικός και ο Τζέφρι Ρας ως διαβολικός πειρατής Μπαρμπαρόσα.


———————————————————————————————————————-






«Στα δύσκολα σε θέλω» *


Αμερικάνικη νεανική κομεντί σε σκηνοθεσία Κλερ Κίλνερ με τους Μάντι Μουρ, Aλισον Τζάνεϊ, Πίτερ Γκάλαχερ, Τρεντ Φορντ, Αλεξάντρα Χόλντεν.


Η Χάλεϊ είναι μόλις 17 χρονών, όλα όμως γύρω της συνηγορούν για να την πείσουν ότι αληθινός έρωτας δεν υπάρχει. Οι γονείς της μόλις χώρισαν και ο μπαμπάς της ετοιμάζεται να παντρευτεί την νεαρή και πεταχτούλα συνεργάτιδα του. Η κολλητή της μένει έγκυος και η αδελφή της καυγαδίζει συνεχώς με τον αρραβωνιαστικό της. Ο γοητευτικός συμμαθητής της Μέικον είναι ίσως ο μόνος που μπορεί να της αλλάξει γνώμη για τον έρωτα όμως εκείνη δείχνει απογοητευμένη και φοβισμένη.


Όπως θα καταλάβατε η ηρωίδα θα καταφέρει τελικά να υπερνικήσει τους φόβους της στο πλευρό του αγαπημένου της αφού πρώτα η μεσόκοπη μαμά της βρει φίλο, η κολλητή της γεννήσει και η αδελφή της παντρευτεί. Ροζ ιστορίες τύπου Μπέβερλι Χιλς με σοβαροφανές περιτύλιγμα και συντηρητικά διδάγματα. Μάλλον το εφηβικό αυτό ρομάντζο κόπηκε και ράφτηκε στα μέτρα της πρωταγωνίστριας του, της δεκαεννιάχρονης ποπ τραγουδίστριας Μάντι Μουρ που όσο γλυκιά και αν είναι αδυνατεί να το στηρίξει μόνη της.


———————————————————————————————————————-




Οι επανεκδόσεις




«Δαμάζοντας τα κύματα» *****


Δανέζικο κοινωνικό δράμα του 1996 σε σκηνοθεσία Λαρς Φον Τρίερ με τους Έμιλι Γουότσον, Στέλαν Σκάρτσγκαρντ, Κάτριν Κάρτλιτζ, Τζόναθαν Χάκετ.


Σε μια θρησκόληπτη επαρχιακή πόλη της Σκωτίας η νεαρή και αθώα Μπες ακολουθώντας τις προτροπές του παράλυτου συζύγου της τον οποίο υπεραγαπά συνάπτει σχέσεις με άλλους άντρες και οδηγείται στο σεξουαλικό εξευτελισμό πιστεύοντας ότι οι πράξεις της είναι θέλημα Θεού, θυσία σε Εκείνον.


Μόλις επτά χρόνια μετά τον καλλιτεχνικό και εμπορικό της θρίαμβο η σημαντικότερη ίσως ταινία του ανατρεπτικού Δανού δημιουργού Λαρς Φον Τρίερ βγαίνει σε επανέκδοση δίνοντας μας την ευκαιρία να ξαναδούμε ένα έξοχο μελόδραμα, μια συγκλονιστική ιστορία απόλυτης αγάπης.


Πρόκειται για την πρώτη ταινία που γυρίστηκε σύμφωνα με τις αρχές του περίφημου Δόγματος, σε φυσικούς δηλαδή χώρους με την κάμερα στο χέρι να παρακολουθεί από κοντά τους ηθοποιούς. Ιδανική αισθητική για να καταγράψει τα ακατέργαστα συναισθήματα της ηρωίδας που ενσαρκώνει με ασύλληπτο πάθος η Έμιλι Γουότσον.


Ο Τρίερ χωρίζει τη δράση σε κεφάλαια, όπως στη Βίβλο, κινηματογραφεί πανοραμικά τα τοπία όπως ο Θεός που επιβλέπει και ντύνει τις εικόνες του με αξέχαστα ροκ τραγούδια των έητις. Μετά ζουμάρει στο πρόσωπο της πρωταγωνίστριας του , μας βυθίζει στο δράμα της και μας βαπτίζει στο μεγαλείο της. Γιατί η Μπες στο όνομα της αγάπης για τον άντρα της αλλά και για το Θεό θα κατορθώσει να ξεπεράσει όλα τα κοινωνικά και θρησκευτικά στεγανά. Κι όλα αυτά με μια εύληπτη αφήγηση που δεν απαιτεί σινεφίλ γούστα για να σας συναρπάσει.


———————————————————————————————————————-




«Μια μέρα στον Ιππόδρομο»****


Αμερικάνικη κωμωδία του 1935 σε σκηνοθεσία Σαμ Γουντ με τους Γκρούτσο, Τσίπο και Χάρπο Μαρξ, Aλαν Τζόουνς, Μορίν Ο Σάλιβαν.


Αν το «Μια νύχτα στην Όπερα» σας άρεσε αυτή εδώ η εξίσου σουρεαλιστική κωμωδία των αδελφών Μαρξ θα σας ξετρελάνει. Θεωρείται άλλωστε η πιο δημοφιλής και ολοκληρωμένη δουλειά τους και μολονότι υπολείπεται σε αυθεντικότητα καθώς αντιγράφει την πρώτη ταινία καταφέρνει να είναι πιο αστεία.


Τα τρία αδέλφια επιχειρούν να σώσουν ένα σανατόριο από την πτώχευση και από τις βλέψεις του κακού της πόλης που θέλει να το μετατρέψει σε χαρτοπαικτική λέσχη. Ο Ιππόδρομος μοιάζει να είναι η μόνη λύση.


Όχι πως η υπόθεση έχει σημασία σε αυτήν τη θεότρελη κωμωδία όπου οι ντελιριακοί διάλογοι εναλλάσσονται σε καταιγιστικούς ρυθμούς με ξεκαρδιστικά γκανγκς.