Η κωμωδία που σπάει τα τείχη…

eNEW: http://www.enew.gr/mag/article/articleprint/2255/-1/23/

Η κωμωδία που σπάει τα τείχη…



Top level

Σινεμά



Ανήμερα της επετείου της επανένωσης της Γερμανίας κάνει πρεμιέρα η πολυβραβευμένη ταινία του Βόλφγκανγκ Μπέκερ «Good bye Lenin», μια κωμωδία που σπάει τα τείχη και αγγίζει τις καρδιές. Διασκέδαση και συγκίνηση προσφέρει όμως απλόχερα και η τελευταία δημιουργία του Ρίντλει Σκοτ «Επαγγελματίες απατεώνες» με τον Νίκολας Κέϊτζ. Οι υπόλοιπες νέες ταινίες της εβδομάδας δεν ξεφεύγουν από φάσμα της μετριότητας.

—————————————


«Good bye Lenin» ***


—————————————


Γερμανική κομεντί σε σκηνοθεσία Βόλφγκανγκ Μπέκερ με τους Ντανιέλ Μπρούλ, Κατρίν Σας, Τσουλπάν Καμάτοβα, Μαρία Σιμόν.




Oκτώβριος 1989. Ανατολικό Βερολίνο. Η πτώση του Τείχους βρίσκει την περήφανη σοσιαλίστρια Κριστιάν Κέρνερ σε κώμα. Όταν θα συνέλθει, οκτώ ολόκληρους μήνες αργότερα, η Γερμανία δεν θα είναι πια αυτό που ήταν. Όμως η καρδιά της ευαίσθητης αυτής γυναίκας σύμφωνα με τους γιατρούς δεν αντέχει τις μεγάλες συγκινήσεις. Ο πολυαγαπημένος της γιος Αλεξ είναι αυτός που θα φροντίσει να χτίσει γύρω της τον κόσμο όπως ακριβώς τον άφησε έτσι ώστε η Κέρνερ να μην υποψιαστεί το παραμικρό από τις ραγδαίες εξελίξεις που συγκλονίζουν την πατρίδα της.




Με αφετηρία μια διαβολικά έξυπνη ιδέα ο Μπέκερ σχολιάζει και σατιρίζει τα όνειρα και τις αυταπάτες, τις ελπίδες και τις διαψεύσεις ενός ολόκληρου λαού, δίχως να γίνει ούτε για μια στιγμή διδακτικός.




Aνάλαφρη και διασκεδαστική στο περίβλημα της, στοχαστική και βαθύτατα πολιτική στον πυρήνα της η γλυκόπικρη αυτή ταινία αγκαλιάζει με την ίδια τρυφερότητα όλους τους ήρωες της. Ειδικά ο νεαρός με την εμμονή του να διατηρήσει τη φενάκη με κάθε τρόπο, καταλήγει τελικά να παγιδευτεί στο ίδιο του το ψέμα μην γνωρίζοντας αν η Γερμανία που έπλασε μέσα στους τοίχους του σπιτιού του είναι καλύτερη η χειρότερη από αυτή που βιώνει έξω από αυτούς.




Το μεγαλύτερο όμως επίτευγμα της ταινίας είναι πως παρά την αμιγώς πολιτική χροιά της, ίσως χάρη σε αυτήν, παραμένει μια αφοπλιστικά ανθρώπινη ιστορία που θα μπορούσε να συμβεί οποτεδήποτε και οπουδήποτε. Ακριβώς γιατί ο άνθρωπος είναι πάντα και πρώτα από όλα πολιτικό ον.






—————————————


«Επαγγελματίες απατεώνες» ***


—————————————


Αμερικάνικη κοινωνική ταινία σε σκηνοθεσία Ρίντλει Σκοτ με τους Νίκολας Κέιτζ, Σαμ Ρόκγουελ, Αλισον Λομάν.




Ο Ρίντλεϊ Σκοτ είναι ένας εμπνευσμένος δημιουργός που ξέρει να στήνει εκπληκτική ατμόσφαιρα, ένας ευρηματικός σκηνοθέτης με απόλυτη αίσθηση του κινηματογραφικού ρυθμού και μαγικά «πετάγματα». Το αποδεικνύει και σε αυτήν εδώ την αστυνομικο-κοινωνική κομεντί από την οποία δεν λείπουν οι στιγμές συγκίνησης, μια ταινία διάλειμμα στην γεμάτη επικές περιπέτειες φιλμογραφία του, την οποία σκηνοθετεί με ιδιαίτερη όρεξη, ίσως ακριβώς επειδή δεν ανήκει στο είδος που τον καθιέρωσε.




Επιπλέον έχει στη διάθεση του ένα πολύ δυνατό σενάριο , για την ακρίβεια μια φαινομενικά απλή και διασκεδαστική ιστορία δύο μικροαπατεώνων και της έφηβης κόρης του ενός που εξελίσσεται όμως απροσδόκητα πολύπλοκα. Χρόνια είχαμε να δούμε τόσο έξυπνη ανατροπή. Εξαιρετικό και το καστ με την «μούρη» Σαμ Ρόκγουελ, την τρισχαριτωμένη και σκερτσόζα Aλισον Λόμαν και τον Κειτζ να αναπαράγει-επιτυχώς πάντως- τη μανιέρα του νευρωτικού και μοναχικού γεροντοπαλίκαρου.






—————————————


«Underworld» **


—————————————


Αμερικάνικο θρίλερ τρόμου σε σκηνοθεσία Λεν Γουάιζμαν με τους Κέιτ Μπέκινσέιλ, Σκοτ Σπίντμαν, Σέιν Μπρόλι, Μάικλ Σιν.


Ανελέητες συγκρούσεις μεταξύ βρικολάκων και λυκανθρώπων με άξονα μια σύγχρονη εκδοχή του μύθου του Ρωμαίου και της Ιουλιέττας σε μια ταινία που προσπαθεί να γεφυρώσει τον παραδοσιακό γοτθικό τρόμο με την high tec δράση τύπου Matrix.Τι πετυχαίνει; Καταρχήν μια εντυπωσιακή σκοτεινή ατμόσφαιρα αλλά και ένα σχετικά ανατρεπτικό σενάριο που συντηρεί ως ένα βαθμό το ενδιαφέρον του θεατή. Λέμε ως ένα βαθμό γιατί δυστυχώς η γνωστή συνταγή πιστολίδι, αίμα, δράση εφέ επιστρατεύεται συχνότατα εις βάρος της υποβλητικής ατμόσφαιρας. Οι λάτρεις του είδους πάντως θα ενθουσιαστούν μολονότι το Underworld δεν κρύβει τις πολλαπλές επιρροές του από το Matrix και το X-men μέχρι το Κοράκι και κυρίως το Blade.






—————————————


«Κάτω ο έρωτας» *


—————————————


Αμερικάνικη ρομαντική κωμωδία σε σκηνοθεσία Πέιτον Ριντ με τους Ρενέ Ζελβέγκερ, Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, Ντέιβιντ Χάϊντ Πιρς, Σάρα Πόλσον.




Αναβίωση των χολιγουντιανών ερωτικών κομεντί του 60 που τροφοδότησαν την ροζ made in U.S.A.ψευδαίσθηση του κοινού της εποχής και σηματοδότησαν τις απαρχές της σεξουαλικής απελευθέρωσης το «Κάτω ο έρωτας» φαντάζει σήμερα ασύλληπτα ρετρό.




Αναμφίβολα η ταινία με τα πενηνταπέντε ειδυλλιακά σκηνικά της, αποτελεί ένα στιλιστικό επίτευγμα, πλημμυρισμένη καθώς είναι από το τεχνικολόρ της εποχής, την διασκεδαστική τεχνική του split screen και τις φάλτσες έως γκροτέσκες ερμηνείες των πρωταγωνιστών της.




Από κει και πέρα οι καταστάσεις και οι διάλογοι μοιάζουν τόσο παρωχημένοι και στερεότυποι που ακόμα και οι οπαδοί του κινηματογραφικού ζεύγους Ροκ Χάτσον-Ντόρις Ντέι που αντιγράφει κινδυνεύουν να βαρεθούν.






—————————————


«Lara Croft Tomb Raider: Το λίκνο της ζωής» *


—————————————


Αμερικάνικη περιπέτεια φαντασίας σε σκηνοθεσία Γιαν Ντε Μποντ με τους Αντζελίνα Ζολί, Τζέραρντ Μπάτλερ, Τζιμόν Χουνσού, Κρίστοφερ Μπάρι.




Τα θέλγητρα της εκρηκτικής Αντζελίνας και οι εντυπωσιακές εξωτικές τοποθεσίες-αρχής γενομένης από την δική μας Σαντορίνη και την καλντέρα της- όπου εξελίσσεται η νέα περιπέτεια της Λάρα Κροφτ, δεν αρκούν για να διατηρήσουν το ενδιαφέρον του θεατή στην δεύτερη αυτή ταινία της σειράς.


Η γοητευτική και ριψοκίνδυνη πράκτορας αναζητά το «Κουτί της Πανδώρας» που σύμφωνα με το θρύλο κρύβει μέσα του τις υπέρτατες δυνάμεις του κακού.




Στόχος της είναι να το βρει πριν πέσει στα χέρια του τρελού επιστήμονα και ειδικού στον μικροβιολογικό πόλεμο δρ. Τζόναθαν Ράις που θέλει να το χρησιμοποιήσει για να κυριαρχήσει στον κόσμο.


Δεν είναι όμως μόνο το αφελέστατο σενάριο που αποδυναμώνει τις αρχικές προθέσεις να ξεφύγει η ταινία από την ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσατε λογική του βιντεοπαιχνιδιού.




Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η ηρωίδα στην οποία τα κεφάλια του Χόλιγουντ επιχείρησαν να εμφυσήσουν στοιχεία από τον Ιντιάνα Τζόουνς και τον Τζέημς Μποντ μόνο που παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της Αντζελίνας η μοναχική αρχαιολόγος και πράκτορας δεν διαθέτει ούτε το χιούμορ του πρώτου, ούτε τον κυνισμό του δεύτερου.

Πρεμιέρα για το good bye Lenin
¨Μέτριο¨ το κινηματογραφικό θέαμα αυτή την εβδομάδα