Σινεμά: Εννέα (μέτριες) πρεμιέρες.

eNEW: http://www.enew.gr/mag/article/articleprint/568/-1/23/

Σινεμά: Εννέα (μέτριες) πρεμιέρες.



Top level

Σινεμά



Καταιγισμός νέων ταινιών αυτή την εβδομάδα μόνο που η ποσότητα είναι μάλλον αντιστρόφως ανάλογη της ποιότητας.

Από τις εννέα! κινηματογραφικές πρεμιέρες της εβδομάδας μετά βίας ξεχωρίζουν τρείς: «Η ζωή του Ντέηβιντ Γκέιλ» του μάστορα του σασπένς Αλαν Πάρκερ που εδώ καταπιάνεται με το φλέγον θέμα της θανατικής ποινής, η μαύρη ανατρεπτική κομεντί από την Παλαιστίνη «Θεϊκη παρέμβαση» και το άκρως αισθησιακό γαλλικό «Νovo» που μας συστήνει την ελληνικής καταγωγής κουκλάρα Αννα Μουγκλαλίς.




———————————————————–


«Η ζωή του Ντέιβιντ Γκέιλ»***


———————————————————–


Αμερικάνικη δραματική περιπέτεια σε σκηνοθεσία Αλαν Πάρκερ με τους Κέβιν Σπέισι , Λόρα Λίνεϊ, Κέιτ Γουίνσλετ.


Μάστορας του σασπένς αλλά και ευαίσθητος ως προς τα θέματα που επιλέγει, ο σκηνοθέτης Αλαν Πάρκερ καταπιάνεται εδώ, ακόμα μια φορά, με ένα θρίλερ πολιτικών προεκτάσεων και δε διστάζει να πει τα πράγματα με το όνομα τους. Χειρίζεται το καυτό ζήτημα της θανατικής ποινής που διχάζει την αμερικανική κοινή γνώμη δίχως στομφώδεις καταγγελίες και τοποθετεί το θέμα του μέσα σε μια συγκινητική ιστορία ανθρωπιάς και αυτοθυσίας η οποία όμως ξετυλίγεται με συνεχείς ανατροπές που κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον.


Τα γεγονότα εκτυλίσσονται μέσα από διαρκή φλας μπακ που μας αποκαλύπτουν τόσο τις λεπτομέρειες τους όσο και την ψυχοσύνθεση των ηρώων. Δεν θα σας αποκαλύψουμε περισσότερα για μια ταινία που βασίζεται στα μυστικά της. Μοναδική παραφωνία η Κέιτ Γουίνσλετ όχι γιατί δεν έχει δυνατές στιγμές αλλά γιατί ο ρόλος της είναι καθαρά βοηθητικός , βαλμένος απλώς για να διευκολύνει την πλοκή.




———————————————————–


«Θεϊκή παρέμβαση»***


———————————————————–


Παλαιστινιακή κοινωνική κομεντί σε σκηνοθεσία Ελία Σουλεϊμαν με τον ίδιο και τους Μανάλ Καντέρ, Ναγιέμ Φαχούμ Νταχέρ.


Έχει το βλέμμα του Μπάστερ Κίτον και το ανατρεπτικό πνεύμα του Ζακ Τατί. Κι όμως ο γεννημένος στη Ναζαρέτ, σπουδαγμένος στη Νέα Υόρκη Ελία Σουλεϊμάν διαθέτει ένα εντελώς πρωτότυπο μαύρο χιούμορ που στάζει αίμα και βγάζει φωτιές. Το αίμα των συμπατριωτών του, τις φωτιές των Ισραηλινών. Και παράλληλα παραμένει βαθύτατα ρομαντικός, ένας ποιητής, μάλλον του σουρεαλιστικού κινήματος , που δυνατιμίζει τα πάντα με το χαμόγελο για να ξεσπάσει τελικά στο πιο τρελό γέλιο ελπίζοντας σε μια καινούργια , εκ του μηδενός, αρχή.


Με άξονα μια ερωτική ιστορία ανάμεσα σε έναν Παλαιστίνιο του Ισραήλ και μια Παλαιστίνια της Ραμάλα που αναγκάζονται να συναντώνται σε ένα συνοριακό φυλάκιο, ο πανέξυπνος αυτός δημιουργός κεντά το καθημερινό χρονικό της ζωής στα κατεχόμενα. Μικροεπεισόδια όπου πίσω από το παράλογο ενεδρεύει η απελπισία. Και όταν τελικά απογειώνεται στον κόσμο της ονειροφαντασίας είναι γιατί μονάχα εκεί βρίσκει τη λύτρωση. Μια βαθύτατα πολιτική ταινία δίχως ίχνος διδακτισμού, μια εμπνευσμένη καλλιτεχνική δημιουργία δίχως στάλα εσωστρέφειας, σινεμά που «δαγκώνει» χωρίς να γαβγίζει και παρόλα αυτά διασκεδάζει.




———————————————————–


«Novo» **


———————————————————–


Γαλλική κοινωνική ταινία σε σκηνοθεσία Ζαν Πιέρ Λιμοζέν με τους Εντουάρντο Νοριέγκα, Αννα Μουγκλαλίς,Ναταλί Ρισάρ, Ερίκ Καραβακά.


Ο νεαρός Γκραμ πάσχει από ένα παράξενο σύνδρομο απώλειας μνήμης που τον κάνει να ξεχνά σχεδόν ότι του συμβαίνει μετά από λίγα λεπτά. Κρατώντας σημειώσεις για τα πάντα βρίσκεται διαρκώς σε ένα τεντωμένο σχοινί. Σε μια κατάσταση που από τη μία τον κάνει να αισθάνεται χαμένος, από την άλλη τον κερνά με την ερεθιστική γοητεία της πρώτης φοράς. Μπορεί ένας τέτοιος άνθρωπος, δίχως ίχνος μνήμης, να ερωτευτεί αληθινά;


Ακρως αισθησιακή ταινία με ένα όλο γλύκα και χημεία πρωταγωνιστικό δίδυμο που μας χαρίζει μερικές ερωτικές σκηνές ανθολογίας. Εντυπωσιακή κινηματογράφηση αλλά η αφηγηματική δομή είναι μάλλον άναρχη καθώς τα γεγονότα ορίζονται από το «άδειο» μυαλό του Γκραμ. Κάτι που σίγουρα θα απογοητεύσει τους λάτρεις του ρεαλιστικού σινεμά ενώ ενδέχεται να κουράσει ακόμα και τους σινεφίλ.




———————————————————–


«Star Trek-nemesis»**


———————————————————–


Αμερικάνικη περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας σε σκηνοθεσία Στιούαρτ Μπερντ με τους Πάτρικ Στιούαρτ, Τομ Χάρντι, Ρον Πέλμαν.


Δέκατη ταινία που επιχειρεί να μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το πνεύμα της θρυλικής τηλεοπτικής σειράς των 70ς. Πράγματι διατηρεί, προφανώς ηθελημένα, έναν παλιομοδίτικο αέρα στην ιστορία, στους διαλόγους ακόμα και στα εφέ. Μια διαστημική περιπέτεια επικεντρωμένη στα συναισθήματα των μελών του πληρώματος του Εντερπράιζ που παρακολουθείται με νοσταλγία όπως ακριβώς ένα παλιό τηλεοπτικό επεισόδιο της σειράς.




———————————————————–


«Τα δάκρυα του ήλιου» *


———————————————————–


Αμερικάνικη πολεμική περιπέτεια σε σκηνοθεσία Αντουάν Φουκουά με τους Μπρους Γουίλις, Μόνικα Μπελούτσι, Τομ Σκέριτ.


Όταν η δημοκρατική κυβέρνηση της Νιγηρίας ανατρέπεται από έναν αδίστακτο δικτάτορα ο Αμερικανός υπολοχαγός Γουότερς και η ομάδα του αναλαμβάνουν να σώσουν τη γιατρό Λίνα Κέντρικς που βρίσκεται σε μια ιεραποστολή στη ζούγκλα.


Και την Αφρική που σπαράσσεται από εμφυλίους, οι Αμερικάνοι θα την σώσουν! Γιατί τελικά ο πολύ βαρύς, πολύ σκληρός, εντελώς γραφικός πλέον Μπρους Γουίλις μαζί με τα πρωτοπαλίκαρα του θα διασώσουν εκτός από την εκπάγλου καλλονής Μόνικα και τους ασθενείς της, κυρίως γυναικόπαιδα της ειρηνικής φυλής της Νιγηρίας. Πέρα από το ιδεολογικό της υπόβαθρο (ο ηρωισμός και η ευαισθησία του Αμερικανού στρατιώτη) που πραγματικά εξοργίζει στη παρούσα συγκυρία, η ταινία είναι γεμάτη εκρήξεις, αίματα, φρικαλεότητες. Δεν μας φτάνουν άραγε όσα παρακολουθούμε καθημερινά live στην μικρή οθόνη;




———————————————————–


«Βλέπω το θάνατο σου 2» *


———————————————————–


Αμερικάνικο θρίλερ σε σκηνοθεσία Ντέιβιντ Ρ. Έλις με τους Αλι Λάρτερ, Α.Τζ.Κουκ, Μάικλ Λάντις.


Η μοναδική που επιβίωσε στην πρώτη ταινία ενώνει τις δυνάμεις της με μια ακόμα κοπελίτσα για να ανατρέψουν τα σχέδια του Χάρου ο οποίος έχει βάλει τώρα στο μάτι έναν αυτοκινητόδρομο(τότε είχαμε αεροπλάνο).΄Έλεος πια. Μετά το «Scream» έχουμε πήξει στα νεανικά σπλάτερ με στοιχεία παρωδίας. Εδώ πάντως ούτε φοβάσαι, ούτε γελάς. Μόνο αηδιάζεις ελαφρώς με τόσα διαλυμένα πτώματα.




———————————————————–


«Το γουρουνάκι και η μεγάλη παρέα του Γουίνι» *


———————————————————–


Αμερικάνικη παιδική ταινία κινουμένων σχεδίων σε σκηνοθεσία Φράνσις Γκλίμπας.


Αν το παιδάκι σας δεν έχει ξαναπάει στο σινεμά αυτή εδώ η ταινία της Ντίσνεϊ θα είναι αναμφίβολα το ιδανικό κινηματογραφικό του βάπτισμα. Τα απλοϊκά της μηνύματα και τα στρογγυλεμένα, ευανάγνωστα, παστέλ σκίτσα την καθιστούν αυστηρώς ακατάλληλη για ενηλίκους, ιδανική αποκλειστικά για προνήπια.




———————————————————


«Ο άνεμος στις ιτιές»**


———————————————————-


Ιρανική ταινία σε σκηνοθεσία Μοχάμαντ Αλι Ταλεμπί με τους Χαντί Αλιπούρ, Αμίρ Ζανφαντά.


Το συγκινητικό και συμβολικό οδοιπορικό ενός αγοριού που ξεκινάει να βρει για να αντικαταστήσει ο ίδιος το τζάμι που έσπασε στο σχολείο του. Μινιμαλιστικό, ευαίσθητο ταινιάκι που μιλά για την αγωνία των παιδιών μπροστά στην ευθύνη βαδίζοντας στα γνωστά, λιτά μονοπάτια του ιρανικού κινηματογράφου.




———————————————————–


«Μια θάλασσα μακριά» *


———————————————————–


Ελληνική κοινωνική ταινία σε σκηνοθεσία Έρσης Δάνου με τους Ταμίλα Κουλίεβα,Ακη Σακελλαρίου, Χάρη Γιακουμάτο, Πίτερ Αλλας, Ιωάννα Παππά.


Η ζωή μιας ελληνίδας μετανάστριας από την Κάρπαθο, συζύγου εστιάτορα στο Λος Αντζελες ανατρέπεται όταν ο εφηβικός της έρωτας έρχεται από το νησί στην Αμερική για να την συναντήσει αλλά και να της ζητήσει να γυρίσουν πίσω μαζί.


Υπάρχει μια αλήθεια σε όσα, ως επί το πλείστον κακοφωτισμένα και άτεχνα, διαδραματίζονται στην οθόνη. Πηγάζει από την ψυχή της ίδιας της δημιουργού (Ελληνίδας δημοσιογράφου στο L.A.) αλλά και από την όπως πάντα αισθαντική ερμηνεία της Ταμίλα Κουλίεβα που κάτι ξέρει από ξενιτιά. Οι προθέσεις όμως δεν ολοκληρώνονται, η δράση δεν κορυφώνεται και το φολκλόρ περισσεύει.