Κινηματογραφική πλημμυρίδα

0


Κινηματογραφική πλημμυρίδα



Home

Σινεμά




Κινηματογραφική πλημμυρίδα από σήμερα στις αίθουσες με εννέα, μαζί με τις δύο επανεκδόσεις, ταινίες να διεκδικούν την προσοχή σας. Δυστυχώς η ποιότητα είναι αντιστρόφως ανάλογη της ποσότητας κι έτσι μετά βίας ξεχωρίζουν το ατμοσφαιρικό αστυνομικό δράμα «Nark» με τους Τζέισον Πάτρικ και Ρέι Λιότα , η ευχάριστη κωμωδία στιλ Ταραντίνο «Υποψήφιοι ληστές» και το ψηφιακής αισθητικής θριλεράκι «Κατάσταση τρόμου».


Προτιμήστε Μπέρκμαν και Φελίνι με νέες αποκαταστημένες κόπιες.







 
«Νark»***


Αμερικάνικο αστυνομικό θρίλερ σε σκηνοθεσία Τζο Κάρναχαν με τους Τζέισον Πάτρικ, Ρέι Λιότα, Μπάστα Ράιμς,Τσι Μακ Μπράιντ.


Λίγο πριν τον αρπάξει ο Τομ Κρουζ για το «Mission Impossible 3» ο Τζο Κάρναχαν έχει ήδη αποδείξει στο Χόλιγουντ , με αυτήν εδώ τη βρώμικη, εκρηκτική, lo budget περιπέτεια ότι για να κάνεις αληθινό σινεμά χρειάζεσαι προπάντων ψυχή και ταλέντο.


Η ιστορία της ταινίας δεν είναι τίποτα σπουδαίο. Δύο αστυνομικοί της δίωξης ναρκωτικών με διαφορετικό χαρακτήρα και αρκετά αμφιλεγόμενοι ενώνουν τις δυνάμεις τους για να διαλευκάνουν τη δολοφονία ενός νεότερου μυστικού αστυνομικού. Και οι δύο συνδέονται με κάποιο τρόπο με το θύμα. Και οι δύο έχουν ισχυρούς λόγους να επιθυμούν το ξεκαθάρισμα της υπόθεσης. Τους ακολουθούμε σε μια ξέφρενη πορεία στον άθλιο υπόκοσμο του Ντιτρόιτ, που απεικονίζεται έξοχα, να ανακρίνουν ντίλερς και πρεζόνια, να ξυλοφορτώνουν βαποράκια και πληροφοριοδότες και βυθιζόμαστε σε έναν συναρπαστικό, αμφίσημο σύμπαν διαφθοράς και ρομαντισμού, εγκλήματος και τρυφερότητας. Όπως ακριβώς και οι ήρωες του που ακροβατούν ανάμεσα στο άσπρο και το μαύρο, το σωστό και το λάθος.


Ακόμα και το φινάλε είναι ανοιχτό σε ερμηνείες, υπογραμμίζοντας τον παραλογισμό μιας βίαιης κοινωνίας όπου κλέφτες και αστυνόμοι είναι απλώς οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.




«Υποψήφιοι ληστές» ** (Scorched)


Αμερικάνικη κωμωδία σε σκηνοθεσία Γκάβιν Γκρέιζερ με τους Αλίσια Σίλβερστόουν,Γούντι Χάρελσον, Ρέιτσελ Λι Κουκ, Πάουλο Κοστάνζο και Τζον Κλιζ.


Τρεις υπάλληλοι μιας τράπεζας αποφασίζουν να την ληστέψουν μέσα στο ίδιο Σαββατοκύριακο χωρίς μάλιστα ο ένας να γνωρίζει τα σχέδια του άλλου. Ο πρώτος για να ποντάρει τα χρήματα στη ρουλέτα ,ο δεύτερος για να δώσει ένα μάθημα σε έναν φαντασμένο εκατομμυριούχο και η τρίτη για να εκδικηθεί τον διευθυντή του υποκαταστήματος και πρώην φίλο της .


Έξυπνη ιδέα, επιτυχημένο καστ, ανατρεπτικό χιούμορ στιλ Ταραντίνο και νευρώδης σκηνοθεσία. Δεν ξεκαρδίζεσαι αλλά περνάς 90 ευχάριστα λεπτά.






«Κατάσταση τρόμου» ** (My little eye)


Αγγλικό θρίλερ σε σκηνοθεσία Μαρκ Έβανς με τους Στίβεν Ο Ρίλι, Τζένιφερ Σκάι, Λόρα Ρήγκαν.


Πέντε νεαροί αποφασίζουν να συμμετάσχουν σε ένα ριάλιτι που μεταδίδεται μέσω Ιντερνετ και κλείνονται για έξη μήνες σε μια απομονωμένη φάρμα όπου δεκάδες κάμερες παρακολουθούν κάθε τους κίνηση. Αν αποχωρήσει έστω και ένας χάνουν όλοι. Αν αντέξουν κερδίζουν ένα εκατομμύριο λίρες. Λίγο πριν το τέλος του παιχνιδιού όμως διάφορα μυστηριώδη συμβάντα δοκιμάζουν τα νεύρα τους, την αντοχή τους, ίσως και την ίδια τη ζωή τους.


Στην αισθητική της η ταινία έχει ανατριχιαστικές ομοιότητες με το τηλεοπτικά ριάλιτι και αυτό την καθιστά, όπως εξελίσσεται η ιστορία, πραγματικά τρομακτική.«Τσιμπάει» όμως και από τον ρεαλιστικό ερασιτεχνισμό του «Blair witch project».Μόνο που όλα αυτά μοιάζουν περισσότερο ως προσπάθειες εντυπωσιασμού και, μολονότι το σασπένς επιτυγχάνεται , δεν υποστηρίζονται από το αδύναμο σενάριο.




«Βασικός στόχος» * (Basic)


Αμερικάνικη περιπέτεια σε σκηνοθεσία Τζον Μακ Τίρναν με τους Τζον Τραβόλτα, Σάμιουελ Τζάκσον, Κόνι Νίλσεν.


Αρχίζει ως θρίλερ καταγγελίας της στρατιωτικής αυθαιρεσίας και διαφθοράς με ένα ηθελημένα σκοτεινό ύφος για να καταλήξει στις πιο κραυγαλέες εθνικοπατριωτικές κορώνες. Ενδιαμέσως έχουμε παρακολουθήσει τουλάχιστον πέντε διαφορετικές εκδοχές για το τι συνέβη στη βροχερή ζούγκλα της Κολομβίας κατά τη διάρκεια μιας εκπαιδευτικής άσκησης και κόστισε τη ζωή σε έναν αξιωματικό του στρατού και τέσσερις στρατιώτες


Ένα διαρκές παιχνίδι ανατροπών που τελικά αντί να ξαφνιάζει εκνευρίζει. Η ταινία διαφημίστηκε ως η πολυαναμενόμενη δεύτερη (μετά το Pulp Fiction) συνεργασία του Τραβόλτα με τον Σάμιουελ Τζάκσον μόνο που οι δυο τους συναντώνται σε μια σκηνή όλη κι όλη στο εντελώς αναληθοφανές φινάλε.






«Παντρευτείτε, χωρίστε … τελειώσατε»* (Just married)


Αμερικάνικη ρομαντική κωμωδία σε σκηνοθεσία Σον Λέβι με τους Μπρίτανι Μέρφι, ʼστον Κάτσερ, Κρίστιαν Κέι.


Νεανική χαζοχαρούμενη κομεντί για το πού μπορεί να οδηγήσει ένας αταίριαστος γάμος συνέπεια ενός φλογερού αλλά ανώριμου ειδυλλίου. Αριστοκράτισσα και διανοούμενη εκείνη, απλό παιδί και ποδοσφαιρόφιλος αυτός ξεκινούν για το ταξίδι του μέλιτος στην Ευρώπη με τον γιάπη πρώην εραστή της και την κατάρα γονιών και φίλων να τους ακολουθούν. Τα χουμε δει και ξαναδεί αμέτρητες φορές. Τελικά βέβαια ξανασμίγουν όπως σε κάθε ζαχαρωμένη κομεντί που σέβεται τον εαυτό της. Ευτυχώς που υπάρχει και η συμπαθητική φατσούλα της Μπρίτανι Μέρφι.




«Οι ηθοποιοί»* (The actors)


Ιρλανδική κωμωδία σε σκηνοθεσία Κόνορ ΜακΦέρσον με τους Μάικλ Κέιν, Ντίλαν Μόραν, Μιράντα Ρίτσαρντσον.


Δυο ηθοποιοί της πεντάρας ξεγελούν και κλέβουν έναν γκάνγκστερ χρησιμοποιώντας τις υποκριτικές τους ικανότητες.


Από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα ταινίας με προϋποθέσεις που μοιάζει να έμεινε από… καύσιμα. Το σενάριο είναι βασισμένο σε ιδέα του Νιλ Τζόρνταν, οι ηθοποιοί είναι έξοχοι κι όμως το αποτέλεσμα είναι πλαδαρό, ασύνδετο και ελάχιστα αστείο.




«Κύκλος θανάτου» * (Cradle 2 the grave)


Αμερικάνικη περιπέτεια σε σκηνοθεσία Αντρέι Μπαρτκόβιακ με τους Τζετ Λι, DMX , Κέλι Χου, Τομ ʼρνολντ.


Ένας Ταϊβανέζος πράκτορας, άσσος στις πολεμικές τέχνες ενώνει τις δυνάμεις του με ένα μαύρο διαρρήκτη για να αντιμετωπίσουν έναν Αμερικάνο αρχιγκάνγκστερ που έχει κλέψει πολύτιμα μαύρα διαμάντια.


ʼφθονο καράτε, πυροβολισμοί, καταδιώξεις και όλα τα … παρελκόμενα.






Οι επανεκδόσεις:




«ʼγριες φράουλες» ***** (Wild strawberries)


Σουηδική κοινωνική ταινία του 1957 σε σκηνοθεσία Ίνγκμαρ Μπέργκμαν με τους Βίκτορ Σίοστρομ, Μπίμπι ʼντερσον, Ίνγκριντ Τούλιν.


Η πιο ανθρώπινη τρυφερή και «βατή» ταινία του Σουηδού δημιουργού είναι ένα οικογενειακό δράμα με υπαρξιακές και μεταφυσικές προεκτάσεις.


Από πολλούς θεωρείται το αριστούργημα του.




«Οι Βιτελόνοι» **** (I Vitelloni)


Ιταλική κοινωνική ταινία του 1953 σε σκηνοθεσία Φεντερίκο Φελίνι με τους Αλμπέρτο Σόρντι, Φράνκο Φαμπρίτσι,Λεοπόλντο Τριέστε.


Πρόκειται για την ταινία που καθιέρωσε το Φελίνι αλλά και την πρώτη που φέρει ανεξίτηλο το στίγμα του μεγάλου σκηνοθέτη. Εν μέρει αυτοβιογραφική περιγράφει τις ανέμελες πλάκες μιας παρέας ανεύθυνων νεαρών στην επαρχιακή Ιταλία του μεσοπολέμου και μολονότι βέβαια τους σατιρίζει δείχνει να αγαπά αυτούς τους «άνεργους της αστικής τάξης» όπως ο ίδιος έχει χαρακτηρίσει τους ήρωες του.















Home
/
Print
/
Site Map
/
Επικοινωνία
















Εχουμε αυτό που είμαστε. . . (Κ. Βέρρος)
( 30.06.2007 )

Παλαιότερα άρθρα


Θύματα, ήρωες, ευσυνείδητοι και οι άλλοι (Κ. Βέρρος)

Εθνική τραγωδία και σκύλευση θυμάτων (Κ. Βέρρος)

Πολιτικές, προεκλογικές ¨ομορφιές¨ (Κ. Βέρρος)

Είναι και είμαστε αδιόρθωτοι. . . (Κ. Βέρρος)

Προεκλογικός λόγος και επιχειρήματα (Κ. Βέρρος)

Εκλογές για αυτοδύναμη κυβέρνηση (Κ. Βέρρος)

Ομηροι αγκυλώσεων και κρατισμού (Κ. Βέρρος)

Γιατί τώρα οι παροχές;; (Κ. Βέρρος)

Παλαιότερα άρθρα



Αποτελέσματα

Δημοσκοπήσεις







ΕΓΓΡΑΦΗ

ΔΙΑΓΡΑΦΗ