|
Νέες ταινίες και θερινές επανεκδόσεις
|
|
|
Home
Σινεμά
Με δύναμη από τη Σουηδία μας έρχεται η καλύτερη από τις νέες ταινίες, το «Δείξε μου Αγάπη» του νεαρού Λούκας Μούντισον που στην πατρίδα του ξεπέρασε σε εισπράξεις τον Τιτανικό!
|
|
|
Από το χολιγουντιανό μέτωπο ξεχωρίζουν «οι Αγγελοι του Τσάρλι» που επανέρχονται δριμύτερες με περισσότερη δράση και χιούμορ. Δύο και αυτήν την εβδομάδα οι επανεκδόσεις, η ντελιριακή «Ιουλιέτα των πνευμάτων» του Φελλίνι και «Τα φτερά του έρωτα», η πιο ρομαντική δημιουργία του Βέντερς.
———————————————————–
«Δείξε μου αγάπη» *** (Fucking Amal)
———————————————————–
Σουηδική κοινωνική ταινία σε σκηνοθεσία Λούκας Μούντισον με τους Αλεξάντρα Ντάλστρομ, Ρεμπέκα Λίλιεμπεργκ, Ερίκα Κάρλσον.
Δύο έφηβες σε μια επαρχιακή, αποπνικτική πόλη της Σουηδίας. Η μία δημοφιλής, όμορφη, ζωηρή. Η άλλη μοναχική, συνηθισμένη, εσωστρεφής. Δύο κορίτσια φαινομενικά τόσο διαφορετικά μεταξύ τους που ένα αστείο, ένα χαζό στοίχημα θα τα φέρει για μια στιγμή τόσο κοντά ώστε θα αλλάξει την ίδια τη ζωή τους. Η Ελίν αποτελεί το αντικείμενο του πόθου σχεδόν όλων των αγοριών της τάξης της. Ενώ όμως δείχνει «ελαφριά» στην πραγματικότητα δεν έχει προχωρήσει τις σχέσεις της με κανέναν. Βαριέται τα αγόρια και το μικροαστικό Αμάλ όπου ζει και πειραματίζεται με ναρκωτικά και αλκοόλ προσπαθώντας να σκοτώσει την ανία της. Η Αγκνες πάλι είναι δακτυλοδεικτούμενη και μόνη. Αδυνατεί να προσαρμοστεί στην πόλη που μετακόμισαν πρόσφατα οι γονείς της ενώ στο σχολείο την ακολουθεί η ρετσινιά της ομοφυλόφιλης. Και οι δύο θέλουν να ξεφύγουν από την μονότονη καθημερινότητα τους και οι δύο βασανίζονται από το ξύπνημα της σεξουαλικότητας τους. Δεν θα είναι εύκολο να αποδεχθούν την έλξη που νοιώθουν η μία για την άλλη όταν όμως συμβεί, στην τελευταία πραγματικά αισιόδοξη σκηνή της ταινίας, οι δυο κοπέλες θα βρουν μέσα από το συναίσθημα, έστω και προσωρινά, τη λύτρωση.
Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του βραβευμένου ταλαντούχου Σουηδού Λούκας Μάντισον είναι μια ειλικρινής, ευαίσθητη ματιά στον εφηβικό ψυχισμό. Εκφραστικότατες οι δύο νεαρές πρωταγωνίστριες αιχμαλωτίζουν το βλέμμα. Σεμνή, ρεαλιστική η κινηματογράφηση σε βυθίζει στην ιστορία δίχως εντυπωσιασμούς. Με όπλο την απλότητα ο Μάντισον στοχεύει κατευθείαν στην καρδιά. Στην Σουηδία η ταινία έκανε ρεκόρ εισπράξεων.
———————————————————–
«Οι Αγγελοι του Τσάρλι-Δράση πέρα από τα όρια» **(Charlie s Angels:Full Throttle)
———————————————————–
Αμερικάνικη κωμική περιπέτεια σε σκηνοθεσία Μακ Τζι με τις Κάμερον Ντιάζ, Ντρού Μπάριμορ, Λούσι Λιού, Ντέμι Μουρ.
Ό,τι ακριβώς υπόσχεται ο τίτλος. Μόνο που η καταιγιστική δράση με θεαματικές καταδιώξεις και ασύλληπτες σκηνές πολεμικών τεχνών διανθίζεται από μπόλικα σέξι χορευτικά ώστε οι πρωταγωνίστριες, μαζί και η εντυπωσιακά αδυνατισμένη και γυμνασμένη Ντέμι Μουρ, να επιδείξουν όλα τα σωματικά τους προσόντα.
Η δεύτερη κινηματογραφική αναβίωση της θρυλικής τηλεοπτικής σειράς είναι πολύ πιο εντυπωσιακή ως αποτέλεσμα, το ίδιο κενή ως περιεχόμενο. Μοιάζει περισσότερο με ένα περιπετειώδες καλαμπούρι και αν το εκλάβετε έτσι σίγουρα θα διασκεδάσετε. Τα εκπληκτικά ειδικά εφέ και τα περίτεχνα σταντς είναι εκεί για να χορτάσει το μάτι, παρωδούν όμως και τις σοβαροφανείς ταινίες δράσης τύπου Matrix. Η αισθητική των σέβεντις, μοναδικό ίσως κοινό σημείο της ταινίας με τη σειρά, επιτείνει την αβάσταχτη ελαφρότητα του εγχειρήματος και η παρέλαση διαφόρων γκεστ σταρ (Μπρούς Γουίλις, Τζον Κλιζ, Πινκ, Ζάκλιν Σμιθ) την αίσθηση της χοντρής πλάκας.
———————————————————–
«Οι αληθινές γυναίκες έχουν καμπύλες» ** ( Real women have curves)
———————————————————–
Αμερικάνικη κοινωνική ταινία σε σκηνοθεσία Πατρίτσια Καρντόσο με τους Αμέρικα Φεράρα, Λούπε Οντιβέρος, Ίνγκριντ Όλιου.
Μία ακόμα ταινία για τα προβλήματα και τις ιδιαιτερότητες των μειονοτήτων της Αμερικής, αυτή τη φορά των Μεξικανών μεταναστών, που πραγματεύεται κυρίως τη σύγκρουση ανάμεσα στην παλαιότερη οπισθοδρομική γενιά που εμμένει στις παραδόσεις και τη νεώτερη που επιζητά έναν άλλο δρόμο.
Η νεαρή Αννα θέλει να σπουδάσει, πείθεται όμως τελικά από την συντηρητική μητέρα της να πιάσει δουλειά σε βιοτεχνία ραπτικής. Το ανυπότακτο πνεύμα της μικρής θα συμπαρασύρει και τις άλλες εργάτριες, ισπανόφωνες γυναίκες ως επί το πλείστον που έχουν εγκαταλειφθεί ψυχή τε και σώματι στη μοίρα τους.
Αποφεύγοντας το γραφικό φολκλόρ που συνήθως εκμεταλλεύονται στο έπακρο οι ταινίες του είδους, η Καρντόσο καταγράφει μια κοινωνική πραγματικότητα με ρεαλισμό και ευαισθησία. Στο αποτέλεσμα συμβάλει η από καρδιάς ερμηνεία της νεαρής Φεράρα παρόλα αυτά η ταινία πάσχει από έναν διδακτισμό που ενίοτε κουράζει, δεν αφήνει τίποτα να υπονοηθεί και δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις.
———————————————————–
«Η πύλη της Κολάσεως» ** (They)
———————————————————–
Αμερικάνικη ταινία τρόμου σε σκηνοθεσία Ρόμπερτ Χάρμον με τους Λόρα Ρίγκαν,Τζον Έιμπρααμς, Μαρκ Μπλούκας.
Μία φοιτήτρια ψυχολογίας βασανίζεται από φρικτούς εφιάλτες. Τον ύπνο της στοιχειώνουν τέρατα τα οποία μάλιστα είχε να δει απ΄ όταν ήταν παιδί. Σύντομα θα ανακαλύψει ότι δεν πρόκειται για ένα τρομακτικό παιχνίδι του μυαλού της αλλά για μια πραγματική απειλή από δαίμονες του σκότους.
Στην παραγωγή συναντάμε το όνομα του μετρ του είδους Γουές Κρέιβεν, ίσως για αυτό η ατμόσφαιρα του τρόμου χτίζεται πειστικά, δίχως υπερβολές, υφαίνεται πάνω στην ψυχολογία των ηρώων, στον αρχέγονο φόβο για το σκοτάδι και δεν ξεπέφτει στο εύκολο σπλάτερ. Από την άλλη το εκφραστικό και αθώο πρόσωπο της νεαρής πρωταγωνίστριας μας κάνει στιγμές να συμπάσχουμε μαζί της. Η ταινία αν και δεν ξεφεύγει από τα κλισέ παρακολουθείται με ενδιαφέρον.
———————————————————–
Οι επανεκδόσεις:
———————————————————–
«Η Ιουλιέτα των πνευμάτων» **** (Giulietta degli spiriti)
Ιταλική κοινωνική ταινία του 1965 σε σκηνοθεσία Φεντερίκο Φελίνι με τους Τζουλιέτα Μασίνα, Σάντρα Μίλο, Βαλεντίνα Κορτέζε.
Η μαγεία του Φελίνι σε όλο της το μεγαλείο. Η πρώτη έγχρωμη και δεύτερη (μετά το 8,5) σουρεαλιστική ταινία του μεγάλου δημιουργού είναι ένα οργιαστικό ταξίδι στον κόσμο των ονείρων, ένα εκθαμβωτικό ντελίριο εικόνων, μια συγκλονιστική οπτική εμπειρία. Το φελινικό τσίρκο βρίσκει τον τέλειο λόγο ύπαρξης του στο μυαλό της καταπιεσμένης Ιουλιέτας, μιας μεσόκοπης μεγαλοαστής με καθολική ανατροφή που αναζητά διέξοδο στα όνειρα της. Αποθέωση χρωμάτων και συμβολισμών.
«Τα φτερά του έρωτα» **** (Der himmel uber Berlin)
Γερμανογαλλική κοινωνική ταινία του 1987 σε σκηνοθεσία Βιμ Βέντερς με τους Μπρούνο Γκαντζ, Πίτερ Φολκ, Σολβέγκ Ντομαρτέν.
Από πολλούς θεωρείται η κορυφαία δημιουργία του Βέντερς, αυτό το ασπρόμαυρο (με πολύχρωμες πινελιές) αναγεννησιακό παραμύθι. Αναμφίβολα τα φτερά του έρωτα είναι η πιο ρομαντική ταινία του διάσημου Γερμανού σκηνοθέτη. Οι εμμονές του, η μοναξιά και η μελαγχολία της μεγαλούπολης, το αμερικάνικο όνειρο και η ροκ κουλτούρα που το περιβάλει είναι πάντα παρούσες. Στην συγκεκριμένη ταινία όμως, αυτός ο φιλόσοφος των εικόνων, υμνεί την αληθινή ζωή, την πρόσκαιρη, θνητή αλλά συναρπαστική ανθρώπινη φύση που πονά, ερωτεύεται, πεθαίνει. Και μας παραδίδει ένα μοναδικό κινηματογραφικό ποίημα.
|
|
|