Cinema- Το πρόγραμμα…χαλαρώνει.

0


Cinema- Το πρόγραμμα…χαλαρώνει.



Home

Σινεμά




Οι ζέστες σφίγγουν και το κινηματογραφικό πρόγραμμα χαλαρώνει σε βαθμό πλαδαρότητας. Κάτω του μετρίου οι τέσσερις κινηματογραφικές πρεμιέρες της εβδομάδας με εξαίρεση ίσως το μαφιόζικο θρίλερ «Aκρως εμπιστευτικό» με Ντάστιν Χόφμαν, Έντουαρντ Μπερνς και Aντι Γκαρσία στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Έτσι, όπως σχεδόν πάντα τον τελευταίο καιρό, η καλύτερη επιλογή είναι η επανέκδοση. Αυτή την εβδομάδα απολαύστε την ταινία του μετρ του σασπένς Aλφρεντ Χίτσκοκ «Ο δολοφόνος έρχεται κάθε βράδυ» με την θεά Μάρλεν Ντίτριχ.


«Aκρως εμπιστευτικό» ***(Confidence)


Αμερικάνικη αστυνομική περιπέτεια σε σκηνοθεσία Τζέιμς Φόλεϊ με τους Έντουαρντ Μπέρνς, Ντάστιν Χόφμαν, Aντι Γκαρσία, Ρέιτσελ Βάις.


Ο Τζέικ, ένας δεξιοτέχνης της απάτης, στήνει παγίδα σε έναν λογιστή αγνοώντας ότι πρόκειται για τον συνεργάτη ενός μεγαλοκακοποιού. Για να ξεπληρώσει το χρέος του στον γκάνγκστερ και να προστατέψει την ίδια τη ζωή του ο νεαρός απατεώνας αναγκάζεται να δουλέψει σε ένα άλλο μεγάλο τραπεζικό κόλπο συνεργαζόμενος μάλιστα με μια άκρως γοητευτική γυναίκα. Τα πράγματα όμως περιπλέκονται όταν στο κατόπι τους βρίσκεται ένας ομοσπονδιακός πράκτορας αποφασισμένος να διαλευκάνει την υπόθεση.


Ο Τζέιμς Φόλει έχει στο ενεργητικό του την κινηματογραφική μεταφορά του θεατρικού έργου του Ντέηβιντ Μάμετ «Οικόπεδα με θέα» και είναι φυσικό να έχει επηρεαστεί από τον κορυφαίο Αμερικανό συγγραφέα και σεναριογράφο. Οι συνεχείς ανατροπές, οι αλληλοεξαπατήσεις, τα ερωτικά και άλλα δολώματα συνθέτουν το σύμπαν μιας ταινίας στην οποία τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται και τα όρια ανάμεσα στο αληθινό και το στημένο είναι δυσδιάκριτα. Το «Aκρως εμπιστευτικό» ζητά την προσοχή και την ευφυΐα του θεατή για να ξεμπερδέψει την ίντριγκα, ευτυχώς όμως χάρη στους γρήγορους ρυθμούς του, τους καλογραμμένους διαλόγους και τις ωραίες ερμηνείες, κατορθώνει να μην τον κουράσει μέχρι την τελική λύση του γρίφου. Απολαυστικός ο Ντάστιν Χόφμαν στο ρόλο του μεγαλομαφιόζου.








«Μικρές απιστίες» ** (Laurel Canyon)


Αμερικάνικη κοινωνική κομεντί σε σκηνοθεσία Λίζα Τσολοντένκο με τους Φράνσις Μακντόρμαντ, Κρίστιαν Μπέιλ, Κέιτ Μπέκινσέιλ, Νατάσσα ΜαΚέλον.


Η Φράνσις Μακ Ντόρμαν υποδύεται μια όψιμη χίπισσα, μια επιτυχημένη μουσική παραγωγό που ζει μποέμικα λίγο έξω από το Λος Aντζελες, με τον κατά πολύ νεώτερο εραστή της, έναν ρόκερ με ελαφρώς πανηδονιστικές τάσεις. Όταν στη βίλα της καταφθάνει ο συντηρητικός γιος της με την αρραβωνιαστικιά του η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη. Ο αντικομφορμιστικός τρόπος ζωής της μάνας γοητεύει τη μέλλουσα νύφη, εξοργίζει όμως τον γιο.


Σεξ και ψυχανάλυση με φόντο το φωτεινό και χαλαρό καλιφορνέζικο τοπίο, απιστίες, αμαρτίες και εξομολογήσεις γύρω από μια πισίνα, και ένα πράγματι τολμηρό καστ που ενώνει πέντε εξαιρετικούς ηθοποιούς διαφορετικών γενεών. Η ταινία αποτελεί τυπικό δείγμα του ανεξάρτητου αμερικανικού κινηματογράφου , διαθέτει ορισμένους αστραφτερούς «γουντιαλενικούς» διαλόγους κυρίως ανάμεσα σε μητέρα και γιο , της λείπουν όμως οι δραματουργικές εξάρσεις και κορυφώσεις που θα κρατούσαν αμείωτο το ενδιαφέρον και η αυθεντική τρέλα που θα απογείωνε την ιστορία.








«Ακραίος κίνδυνος»*(Extreme ops)


Αμερικάνικη περιπέτεια σε σκηνοθεσία Κριστιάν Ντιγκέ με τους Ρούφους Σιούελ, Μπρίτζετ Γουίλσον, Ρούπερτ Γκρέιβς.


Μόνο στους φανατικούς οπαδούς των extreme sports συστήνουμε αυτήν την ανούσια σε περιεχόμενο περιπέτεια όπου ένα κινηματογραφικό συνεργείο καταφτάνει στις Αλπεις για να γυρίσει ένα διαφημιστικό σποτ με φόντο τις χιονοστιβάδες. Οι τολμηροί αυτοί τύποι, εν μέσω φιγουρατζίδικων ακροβατικών με σνόουμπορντ και σκι ,αντιμετωπίζουν και έναν Σέρβο εγκληματία πολέμου!






«Θέα από ψηλά» *(View from the top)


Αμερικάνικη κωμωδία σε σκηνοθεσία Μπρούνο Μπαρέτο με τους Γκουίνεθ Πάλτροου, Κριστίνα Aπλγκέιτ, Κάντις Μπέργκεν, Μαρκ Ρουφάλο, Κέλι Πρέστον, Ρόμπ Λόου.


Φιλόδοξη επαρχιωτοπούλα κυνηγά το όνειρό της να γίνει αεροσυνοδός σε διεθνείς πτήσεις μέχρι τη στιγμή που ανακαλύπτει ότι η αληθινή ευτυχία βρίσκεται στην οικογενειακή ζωή.


Ούτε κωμωδία ακριβώς, ούτε ρομάντζο, ούτε σάτιρα, ούτε .. τίποτα. Χαζοχαρούμενα αστειάκια και γκανγκς, απλοϊκά μηνύματα, κιτσάτη αισθητική σε μια ταινία που επιθυμεί να διακωμωδήσει τα αφελή κοριτσίστικα όνειρα για καριέρα στους αιθέρες το μόνο που καταφέρνει όμως είναι να προκαλέσει το χασμουρητό μας και την απορία μας για την ανόητη επιλογή της Γκουίνεθ.






Η επανέκδοση


«Ο δολοφόνος έρχεται κάθε βράδυ» *** (Stage Fright)


Αγγλικό θρίλερ του 1950 σε σκηνοθεσία Aλφρεντ Χίτσκοκ με τους Μάρλεν Ντίτριχ, Τζέιν Γουάιμαν, Ρίτσαρντ Τοντ, Μάικλ Γουίλντινγκ, Aλαστερ Σιμ.


Ένας άνδρας κατηγορείται ότι δολοφόνησε τον σύζυγο της ερωμένης του, μιας ντίβας του θεάτρου και προσπαθεί να αποδείξει την αθωότητα του με την βοήθεια μιας παιδικής του φίλης που σπουδάζει επίσης υποκριτική.


Ο ίδιος ο μετρ χαρακτήριζε την ταινία αυτή σαν ένα ψυχαγωγικό διάλειμμα στην φιλμογραφία του. Πράγματι μολονότι από το εγχείρημα απουσιάζει το αριστουργηματικό κούρδισμα άλλων αξέχαστων ταινιών του Χίτσκοκ, ο κορυφαίος σκηνοθέτης δείχνει να απολαμβάνει την κάθε σκηνή, ιδίως όταν καθοδηγεί τη «θεά» Μάρλεν Ντίτριχ, πέτρα του σκανδάλου και βασική ύποπτη για το φόνο.


Από την άλλη και εδώ έχουμε το γνωστό μοτίβο της ερωτευμένης γυναίκας που κάνει τα πάντα για να σώσει τον αγαπημένο της το οποίο θεωρεί εκ προοιμίου αθώο. Έτσι ο Χίτσκοκ βρίσκει το κατάλληλο έδαφος για να παίξει το αγαπημένο του παιχνίδι αποπροσανατολισμού και παραπλάνησης του θεατή. Aλλωστε μιλάμε για το χώρο του θεάτρου, εκεί εκτυλίσσονται και παραπέμπουν όλα, εκεί όπου όλοι οι ήρωες υποδύονται κάτι άλλο από αυτό που είναι και ο μάγος της αγωνίας κινεί τα νήματα.









Home
/
Print
/
Site Map
/
Επικοινωνία
















Εχουμε αυτό που είμαστε. . . (Κ. Βέρρος)
( 30.06.2007 )

Παλαιότερα άρθρα


Θύματα, ήρωες, ευσυνείδητοι και οι άλλοι (Κ. Βέρρος)

Εθνική τραγωδία και σκύλευση θυμάτων (Κ. Βέρρος)

Πολιτικές, προεκλογικές ¨ομορφιές¨ (Κ. Βέρρος)

Είναι και είμαστε αδιόρθωτοι. . . (Κ. Βέρρος)

Προεκλογικός λόγος και επιχειρήματα (Κ. Βέρρος)

Εκλογές για αυτοδύναμη κυβέρνηση (Κ. Βέρρος)

Ομηροι αγκυλώσεων και κρατισμού (Κ. Βέρρος)

Γιατί τώρα οι παροχές;; (Κ. Βέρρος)

Παλαιότερα άρθρα



Αποτελέσματα

Δημοσκοπήσεις







ΕΓΓΡΑΦΗ

ΔΙΑΓΡΑΦΗ