|
Home
Σινεμά
Ο Τζον Μάλκοβιτς επιστρέφει πιο αινιγματικός από ποτέ ! Ενσαρκώνει τον ταλαντούχο κ.Ρίπλεϊ, θρυλικό ήρωα της αστυνομικής λογοτεχνίας στην ταινία της Λιλιάνα Καβάνι «Το παιχνίδι του κ.Ρίπλεϊ» που αν και χαμηλών τόνων κατορθώνει να μας κερδίσει.
|
|
|
Αν πάλι αναζητάτε κάτι να σας φτιάξει το κέφι δεν πρέπει να χάσετε την γαλλική ταινία «Euroflirt», μια από τις πιό διασκεδαστικές νεανικές κομεντί των τελευταίων χρόνων.
———————————————————–
«Το παιχνίδι του κ. Ρίπλεϊ» *** (Ripley’s game)
———————————————————–
Αγγλοϊταλικό ψυχολογικό θρίλερ σε σκηνοθεσία Λιλιάνα Καβάνι με τους Τζον Μάλκοβιτς, Ντάγκρεϊ Σκοτ, Ρέι Γουίνστον, Λένα Χέντεϊ, Κιάρα Κασέλι.
Αποφεύγοντας τη σύγκριση με τον «Αμερικάνο φίλο» του Βέντερς, ένα αξεπέραστο κινηματογραφικό δοκίμιο πάνω στην έννοια του θανάτου , θα λέγαμε ότι η Καβάνι , στη δεύτερη αυτή κινηματογραφική μεταφορά του μυθιστότηματος της Χάισμιθ , σεβάστηκε ως ένα μεγάλο βαθμό το ιδιόμορφο, γοητευτικό ύφος της συγγραφέως μολονότι η δράση μεταφέρεται από την γαλλική στην ιταλική εξοχή, και από τη δεκαετία του 70 στις μέρες μας.
Η σκηνοθέτης όπως και η συγγραφέας υφαίνει πάνω στον αστυνομικό καμβά της ιστορίας της μια σειρά από φαινομενικά ασήμαντες λεπτομέρειες που εξηγούν όμως τα βαθύτερα ψυχολογικά κίνητρα των ηρώων της και στέκεται με ένα είδος ηθικής αποστασιοποίησης , ενίοτε και συμπάθειας απέναντι τους ακόμα κι όταν αυτοί πραγματοποιούν τα πιο φρικτά εγκλήματα. Από την άλλη το σκωπτικό μαύρο χιούμορ, με λίγες αλλά σωστά τοποθετημένες πινελιές επιτείνει αυτήν την αίσθηση: καθιστά ακόμα πιο δυσδιάκριτα τα όρια μεταξύ κυνισμού και ανθρωπιάς, καλού και κακού, ζωής και θανάτου.Γι αυτό ίσως η σκηνή του τριπλού φόνου στο τραίνο που ενδέχεται να ξαφνιάσει κάπως , προκαλεί περισσότερο το γέλιο παρά τον αποτροπιασμό.
Η ατμόσφαιρα μυστηρίου υπηρετείται στο έπακρο από την μουντά πλάνα της βενετσιάνικης υπαίθρου, και το συναρπαστικό διφορούμενο από τις λεπτομερείς ερμηνείες τόσο του Τζων Μάλκοβιτς στο ρόλο του αδίστακτου αλλά πανέξυπνου Αμερικάνου (που επαναλαμβάνει πάντως τον πληγωμένο, σχιζοειδή κυνισμό των Επικίνδυνων Σχέσεων) όσο και του Ντάγκρεϊ Σκοτ στο ρόλο του απελπισμένου ετοιμοθάνατου που από θύμα μετατρέπεται σε σύντροφο του Ρίπλεϊ.
———————————————————–
«Euroflirt» *** (L auberge espagnole)
———————————————————–
Γαλλική νεανική κομεντί σε σκηνοθεσία Σεντρίκ Κλαπίς με τους Ρομαίν Ντουρί, Τζουντίθ Γκοντρές, Όντρεϊ Τοτού, Κέλι Ράιλι, Σεσίλ Ντε Φρανς.
Οι περιπέτειες μιας πολυεθνικής φοιτητοπαρέας, επτά νεαρών Ευρωπαίων που βρίσκονται να συγκατοικούν στη Βαρκελώνη, τα όνειρα, οι πλάκες, οι συγκρούσεις και τα συναισθήματα τους λίγο πριν διαβούν το κατώφλι της ωρίμανσης.
Επιτέλους μια νεανική ταινία με αληθινό λόγο ύπαρξης. Μια ιστορία, που χωρίς να θέλει να αφηγηθεί οτιδήποτε βαρυσήμαντο αφουγκράζεται το παλμό της σύγχρονης νεολαίας, σχολιάζοντας παράλληλα με ανάλαφρο πάντα ύφος το νόημα, τις προοπτικές αλλά και τις δυσκολίες της πολυπολιτισμικής, ενωμένης πλέον Ευρώπης. Στον ισπανικό καφενέ («L’ auberge espagnole» είναι ο πρωτότυπος τίτλος της ταινίας ) συχνάζουν ένας Ιταλός, μια Αγγλίδα, ένας Γερμανός, μια Βελγίδα, μια Δανέζα, μια Ισπανίδα και ο Ξαβιέ, ο κεντρικός ήρωας, ένας νεαρός Γάλλος που καταφτάνει στη Βαρκελώνη για σπουδές με το ευρωπαϊκό πρόγραμμα υποτροφιών Eρασμος προκειμένου να προσληφθεί στη συνέχεια στο Υπουργείο Οικονομικών της χώρας του. Μόνο που η εμπειρία του αυτή θα αποβεί καθοριστική για το μέλλον του.
Ο Κλαπίς («Oταν λείπει η γάτα») δεν καινοτομεί , ούτε στοχάζεται. Με κορμό την πιο ανέμελη, τρυφερή περίοδο της ζωής μας, τα φοιτητικά χρόνια, στολίζει το δέντρο του με χαριτωμένα πολύχρωμα άνθη: η συντηρητική
Αγγλίδα που υποκύπτει σε μια επιπόλαιη σαρκική σχέση με έναν αγαθιάρη Αμερικανό, η όμορφη νέα συγκάτοικος που τα αγόρια της παρέας επιθυμούν και τα κορίτσια ζηλεύουν μέχρις ότου ανακαλύπτουν την ομοφυλοφιλία της, το ειδύλλιο του Ξαβιέ με την φαινομενικά ψυχρή παντρεμένη συμπατριώτισσα του που αδυνατεί να προσαρμοστεί στη νέα χώρα. Πολλές μικρές, παράλληλες ιστορίες, βιαστικές όπως είναι τα νιάτα αλλά εύστοχες και κυρίως διασκεδαστικές, συναρμολογούν το μωσαϊκό του. Σαν ένα άλμπουμ που προσθέτουμε συνεχώς φωτογραφίες και δεν χορταίνουμε να κοιτάμε. Η σκηνοθεσία ακολουθεί βέβαια το γρήγορο αυτό ρυθμό. Ο Κλαπίς παίζει με την παράλληλη, σε παράθυρα , δράση και με το fast motion και κατορθώνει τελικά να μας παρασύρει στο ορμητικό ποτάμι που είναι η ίδια η ζωή όταν είσαι 25 χρονών!
———————————————————–
«Πώς να χωρίσετε σε δέκα ημέρες» ** (How to lose a gay in 10 days)
———————————————————–
Αμερικάνικη ρομαντική κομεντί σε σκηνοθεσία Ντόναλντ Πέτρι με τους Κέιτ Χάτσον,Μάθιου Μακόναχι, Ανταμ Γκόλντμπεργκ.
Εκείνη σχετίζεται μαζί του με σκοπό να του κάνει τη ζωή δύσκολη, να την διώξει εντός δέκα ημερών και να καταγράψει τις εντυπώσεις της σε ένα σχετικό άρθρο στο γυναικείο περιοδικό που εργάζεται. Εκείνος έχει στοιχηματίσει με τους φίλους του ότι μέσα στο ίδιο χρονικό διάστημα θα την κάνει να τον ερωτευτεί. Αντιλαμβάνεστε την τραγελαφική συνέχεια, άλλωστε έχετε καταναλώσει άπειρες φορές τη συνταγή.
Ευτυχώς το κωμικό στοιχείο είναι τονισμένο πολύ περισσότερο από το ρομαντικό και το μήνυμα μολονότι απλοϊκό βγαλμένο μέσα από τη ζωή: καμία στρατηγική δεν αποτελεί εγγύηση στις ανθρώπινες σχέσεις και ειδικά στον έρωτα, όσο κυνικοί κι αν είναι οι καιροί που διανύουμε.
Επιπλέον η Κέιτ Χάτσον είναι σκέτη απόλαυση και αποδεικνύει εδώ περισσότερο από ποτέ ότι κληρονόμησε μια αστείρευτη κωμική φλέβα από τη μαμά Γκόλντι Χόουν.
———————————————————–
«Ο γιός της νύφης» **(El Hijo de la Novia)
———————————————————–
Αργεντίνικη κοινωνική ταινία σε σκηνοθεσία Χουάν Χοσέ Καμπανέλα Ρικάρντο Ντάριν, Eκτορ Αλτέριο,Νόρμα Αλεάντρο.
Eνας άντρας γύρω στα σαράντα και η επαγγελματική και προσωπική του κρίση , με το εστιατόριο του που έχει οικονομικά προβλήματα , τη μητέρα του που πάσχει από Αλτσχάιμερ, τη νεαρή φιλενάδα του που επιθυμεί μια μονιμότερη σχέση, την κόρη του με την οποία δυσκολεύεται να επικοινωνήσει.
Υπάρχει μια συγκινητική αλήθεια στα όσα συμβαίνουν επί της οθόνης κι όσο κι αν μερικές φορές τείνει στο μελοδραματισμό η απλή αυτή, ανθρώπινη ταινία πιστοποιεί την άποψη μας για την άνοδο του αργεντίνικου κινηματογράφου.
———————————————————–
«Μαγικό φιλί»* (Bear’s kiss)
———————————————————–
Ρωσογερμανική κοινωνική ταινία σε σκηνοθεσία Σεργκέι Μποντρόφ με τους Ρεμπέκα Λίλζεμπεργκ, Σεργκέι Μποντρόφ Τζούνιορ, Ζοακίμ Κρολ. Κιθ Αλεν.
Με ηρωίδα μια δεκατετράχρονη ακροβάτισσα που ερωτεύεται την αρκούδα της καθώς εκείνη μεταμορφώνεται σε αγόρι, με αφετηρία τους θρύλους των Σαμάνων της Σιβηρίας, με φόντο το πολύχρωμο τσίρκο και διάφορες όμορφες βόρειες εξοχές, και με μια καταπληκτική έθνικ μουσική υπόκρουση, ο Ρώσος σκηνοθέτης, στην πρώτη του πολυεθνική παραγωγή αδυνατεί δυστυχώς να μας μαγέψει. Παράξενο σενάριο, κουραστικός ρυθμός, σχηματικοί χαρακτήρες και φολκλορική προσέγγιση.
———————————————————–
«Καυτή και άντρας» * (The hot Chick)
———————————————————–
Αμερικάνικη κωμωδία σε σκηνοθεσία Τομ Μπρέιντι με τους Ρομπ Σνάιντερ, Ανα Φάρις, Μάθιου Λόρενς.
Η νεαρή αλαζονική Τζέσικα ξυπνάει ένα πρωί στο σώμα ενός τριαντάρη απατεωνίσκου και τανάπαλιν.
Αδύνατον να αντέξεις τόση ηλιθιότητα! Χιούμορ στα όρια του χυδαίου που μάλλον θα κρυώσει ακόμα και τα δεκαπεντάχρονα στα οποία απευθύνεται.
|
|
|