Δημήτρης Αβραμόπουλος: ¨Όραμα για τον τουρισμό¨

0


Δημήτρης Αβραμόπουλος: ¨Όραμα για τον τουρισμό¨



Home

Συνεντεύξεις



Συναντηθήκαμε τρεις ημέρες πριν από την τουριστική έκθεση στον ΟΛΠ. Μας δέχθηκε στο υπουργείο Τουρισμού που προς το παρόν στεγάζεται στο κτίριο του Υπουργείου Ανάπτυξης. Ο Δημήτρης Αβραμόπουλος ήδη έχει στήσει ένα μικρό στρατηγείο εκεί. Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης δύο-τρεις φορές αναγκαστήκαμε να διακόψουμε, αφού κάποια θέματα ήθελαν άμεση παρέμβαση του. «Θέλω να πατάξω την γραφειοκρατία» μας εκμυστηρεύτηκε. Έχει ήδη επισημάνει τα λάθη του παρελθόντος: «μια ιδιωτική εταιρεία καλλυντικών για το marketing και την προβολή των προϊόντων της, διαθέτει σε ετήσια βάση δύο φορές τα χρήματα, που διετίθεντο για την προβολή της χώρας μας».


¨Χρειάζεται να αναδείξουμε τη νέα σύγχρονη ταυτότητα της Ελλάδας¨, επισημαίνει ο υπουργός Τουρισμού, Δ. Αβραμόπουλος
¨Χρειάζεται να αναδείξουμε τη νέα σύγχρονη ταυτότητα της Ελλάδας¨, επισημαίνει ο υπουργός Τουρισμού, Δ. Αβραμόπουλος
ΕΡ: Να ξεκινήσουμε με μία ρητορική ερώτηση. Πόσο απαραίτητο ήταν το Υπουργείο Τουρισμού για τη χώρα μας, κ. Αβραμόπουλε;




Δ.Α: Το Υπουργείο Τουρισμού θα έπρεπε να υπάρχει εδώ και περίπου 40 χρόνια, για να μη φθάνουμε στο σημείο τώρα, ν΄ ανακαλύπτουμε την πυρίτιδα, δηλαδή το αυτονόητο για την Ελλάδα. Η χώρα μας, η οποία στο παρελθόν είδε πολλές φορές τα τρένα να περνούν, αυτή τη φορά αντιλαμβάνεται, χάρις στην ενορατική πολιτική σύλληψη της νέας κυβέρνησης και προσωπικά του Πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή, ότι το μέλλον της μπορεί να στηριχθεί στην τουριστική ανάπτυξη.




Και όταν αναφερόμαστε στον τουρισμό, δεν εννοούμε μονάχα, ό,τι έχει σχέση με τον επισκέπτη αυτής της χώρας. Αναφερόμαστε στην υποδομή που χρειάζεται, τον εκσυγχρονισμό του τουριστικού τομέα, την εκπαίδευση των ασχολουμένων με τον τουρισμό, την ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών, τη χρήση των νέων τεχνολογιών και βεβαίως, την κοινωνική διάσταση της ανάπτυξης, αφού είναι σίγουρο, ότι η εφαρμογή των προγραμμάτων για τον τουρισμό θα δώσει περισσότερες και ασφαλείς θέσεις εργασίας.




Αφήνω για το τέλος μια ειδική αναφορά στον επενδυτικό τομέα, όπου με τη διαμόρφωση ενός πιο φιλόξενου, ευέλικτου, αντιγραφειοκρατικού πλαισίου, φιλοδοξούμε να έχουμε στη χώρα μας επενδύσεις, μιας και παρά τα όσα αποθαρρυντικά έγιναν στο παρελθόν, εξακολουθεί η Ελλάδα να είναι ένας περιζήτητος χώρος για επιχειρηματικές δράσεις.




Στον δε, τομέα της προβολής και της διαφήμισης της Ελλάδος εισάγεται μια νέα αντίληψη, που όπως επεσήμανα, θέλει την πλήρη αξιοποίηση των νέων δυνατοτήτων, που η τεχνολογία της επικοινωνίας διαθέτει, ώστε, ν΄ αναδείξουμε έναν από τους βραχίονες του Υπουργείου μας -και αναφέρομαι στον ΕΟΤ- ως τον marketeer της σύγχρονης Ελλάδος. Ελλάδα δεν είναι μόνο παράδοση, ιστορία και ένας όμορφος τρόπος ζωής. Είναι φύση, περιβάλλον, φιλοξενία και όλα αυτά συνυφασμένα με τη σημερινή ελληνική ταυτότητα. Γι΄ αυτό χρειάζεται, να αναδειχθεί η νέα σύγχρονη ταυτότητα της χώρας, μέσα από την οποία θα τύχει αξιοποίησης, στη βάση των όσων προανέφερα, ο ελληνικός τουρισμός.




ΕΡ: Στο θέμα της προβολής, πόσο πιστεύετε, ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες θα βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση; Τα αποτελέσματα θα τα περιμένουμε φέτος ή τα επόμενα χρόνια;




Δ.Α: Οι Ολυμπιακοί Αγώνες από μόνοι τους συνιστούν θέμα προβολής και διαφήμισης ανεκτίμητης αξίας. Μονάχα, που όπως και κάθε διαφημιστική καμπάνια, αποδίδει μετά. Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να σημειώσω για μία ακόμη φορά, το λάθος που καταγράφουμε σαν γυρίσουμε τη ματιά πίσω και διαπιστώσουμε την αδυναμία εκείνων που έπρεπε έγκαιρα να το αντιληφθούν και να το κάνουν πρόγραμμα, τη διασύνδεση, δηλαδή, των Ολυμπιακών Αγώνων με την τουριστική προβολή της χώρας μας. Αυτό δεν έγινε. Τούτο δεν σημαίνει, ότι δεν υπάρχουν ακόμα περιθώρια. Περιορισμένα μεν, αλλά υπάρχουν. Ήδη λάβαμε μέτρα για μία ταχείας διενέργειας διαφημιστική προβολή, πάντοτε όμως στο πλαίσιο μιας νέας στρατηγικής αξιοποίησης του μετα-ολυμπιακού τοπίου.




Είπα προηγουμένως, ότι το γεγονός αυτό καθ΄ αυτό συνιστά διαφημιστική καμπάνια. Στο ερώτημα, τι θα γίνει μετά, εκεί είναι ακριβώς που εστιάζεται η νέα πολιτική για τον τουρισμό. Είμαι βέβαιος, ότι με έξυπνες και συγκεκριμένες κινήσεις, θα ανοίξουμε νέους δρόμους για την ελληνική τουριστική παραγωγή. Ήδη προγραμματίζεται συνάντησή μου στη Γερμανία με τους σημαντικότερους TOUR OPERATORS της Ευρώπης. Η συνάντηση αυτή δεν έχει εθιμοτυπικό χαρακτήρα, είναι ουσιαστική και πάνω στο τραπέζι θα τεθούν σε πνεύμα συνεργασίας και συνεννόησης, οι νέοι όροι και προϋποθέσεις για το μέλλον του ελληνικού τουρισμού.




ΕΡ: Μας είπατε για τη συνάντηση αυτή. Μπορείτε να μας μιλήσετε για το budget που ξοδεύουμε για τον τουρισμό της Ελλάδος;




Δ.Α: Ο προϋπολογισμός, που διετίθετο στο παρελθόν για τους μεγάλους στόχους που θέτουμε, ήταν χαμηλός. Αξίζει να σας πω, ότι μια ιδιωτική εταιρεία καλλυντικών για το marketing και την προβολή των προϊόντων της, διαθέτει σε ετήσια βάση δύο φορές τα χρήματα, που διετίθεντο για την προβολή της χώρας μας. Προφανώς, οι τότε εγκέφαλοι της ελληνικής οικονομίας δεν είχαν αντιληφθεί, ότι η διάθεση των κονδυλίων για την προβολή και τη διαφήμιση της χώρας μας, είναι πολλαπλάσια ανταποδοτική σε όρους ανάπτυξης και ενίσχυσης της οικονομίας. Δεν έχετε παρά να ταξιδέψετε στον κόσμο, στο ξεκίνημα της κάθε χρονιάς, για να δείτε με πόσο έξυπνο τρόπο, χώρες με επίσης μεγάλη παράδοση και υποδομή στον τουρισμό, καταφέρνουν να επηρεάσουν τον καταναλωτή και δυνητικό επισκέπτη.




Εν πάση περιπτώσει η ίδρυση του Υπουργείου Τουρισμού προαναγγέλλει μία άλλη, διαφορετική, πιο σύγχρονη αντίληψη για την προβολή της χώρας. Και βέβαια, μία άλλη εντελώς σχέση με την ελληνική πραγματικότητα. Είτε θέλουμε να το παραδεχτούμε είτε όχι, ο,τιδήποτε αφορά στη φυσιογνωμία της σύγχρονης Ελλάδος περνάει μέσα από την πολιτική, που υιοθετούμε για τον τουρισμό. Κάθε τι σ΄ αυτή τη χώρα, έχει συνάφεια με την παραγωγική αυτή διάσταση της ελληνικής οικονομίας. Τη σκέψη μας τη συνοδεύει η απόφασή μας για μια Ελλάδα νοικοκυρεμένη, αισθητικά αναβαθμισμένη και στην πράξη λειτουργική για τον επισκέπτη. Τα πράγματα πλέον αλλάζουν, με νέα κυβέρνηση, νέους ανθρώπους, νέες αντιλήψεις. Μία νέα εποχή για τον ελληνικό τουρισμό.




ΕΡ: Όλη αυτή η εμπειρία στο Δήμο Αθηναίων, πιστεύετε, ότι αυτή τη στιγμή είναι ένα κεφάλαιο που έχετε μαζί σας στο νέο Υπουργείο;




Δ.Α: Κάθε φορά κεφαλαιοποιείς την εμπειρία, που αποκτάς, έχοντας ασκήσει δημόσια λειτουργήματα. Για μένα σημαντική ήταν η εμπειρία, που αποκόμισα ως διπλωμάτης. Εκεί, άρχισα ν΄ αντιλαμβάνομαι διαφορετικά τον κόσμο και τις δυνατότητες που προβάλλουν μέσα από τη διεθνοποίηση της οικονομίας, αλλά και του γεγονότος, ότι πλέον κάθε τι τοπικό, καθίσταται, μέσα από την επικοινωνία και την κοινωνία της πληροφορίας και της γνώσης, αυτομάτως και παγκόσμιο.




Επίσης, μεγάλη εμπειρία είναι η αυτοδιοικητική, μέσα από τις δυνατότητες, το ρόλο και τις αρμοδιότητες που έχει ο θεσμός στην Ελλάδα, όπου εκεί μαθαίνει κανείς, τι σημαίνει δημοκρατία και πολιτική στην πράξη. Και βέβαια, όλα αυτά στην υπηρεσία της νέας πολιτικής, που θα εγκαινιαστεί για τον ελληνικό τουρισμό, με οδηγό ένα νέο, σύγχρονο, οραματικό ορίζοντα. Είμαι αισιόδοξος, ότι θα ανοίξουμε νέους δρόμους και θα εγγυηθούμε μία νέα εποχή, με όραμα για τη χώρα μας.







Home
/
Print
/
Site Map
/
Επικοινωνία
















Εχουμε αυτό που είμαστε. . . (Κ. Βέρρος)
( 30.06.2007 )

Παλαιότερα άρθρα


Θύματα, ήρωες, ευσυνείδητοι και οι άλλοι (Κ. Βέρρος)

Εθνική τραγωδία και σκύλευση θυμάτων (Κ. Βέρρος)

Πολιτικές, προεκλογικές ¨ομορφιές¨ (Κ. Βέρρος)

Είναι και είμαστε αδιόρθωτοι. . . (Κ. Βέρρος)

Προεκλογικός λόγος και επιχειρήματα (Κ. Βέρρος)

Εκλογές για αυτοδύναμη κυβέρνηση (Κ. Βέρρος)

Ομηροι αγκυλώσεων και κρατισμού (Κ. Βέρρος)

Γιατί τώρα οι παροχές;; (Κ. Βέρρος)

Παλαιότερα άρθρα



Αποτελέσματα

Δημοσκοπήσεις







ΕΓΓΡΑΦΗ

ΔΙΑΓΡΑΦΗ