|
Home
Τουρισμός
Περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα Έλληνες δήλωσαν ότι δεν θα κάνουν διακοπές το καλοκαίρι του 2006, όπως προκύπτει από πανελλαδική έρευνα του ΙΝΚΑ, που πραγματοποιήθηκε από 9-13 Μαΐου, με την μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων.
|
|
|
Οι αιτίες για τη μη πραγματοποίηση διακοπών είναι:
– οικονομικοί λόγοι 73%
– επαγγελματικές υποχρεώσεις 20%
– άλλοι λόγοι 7%
Χαρακτηριστικό της οικονομικής αδυναμίας που δηλώνουν οι Έλληνες για την πραγματοποίηση πολυήμερων διακοπών είναι και το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία εξ\\\’ αυτών (το 72%) κάνουν διακοπές σε ιδιόκτητο συγγενικό ή φιλικό σπίτι. Συγκεκριμένα, οι Έλληνες διαμένουν σε ιδιόκτητο σπίτι σε ποσοστό 45%, σε συγγενικό-φιλικό σπίτι σε ποσοστό 27% και σε ξενοδοχείο ή άλλο κατάλυμα σε ποσοστό 28%.
Η διάρκεια των διακοπών της ελληνικής οικογένειας φαίνεται ότι περιορίζεται όλο και περισσότερο, αφού επτά μέρες διακοπές κάνει το 25%, δέκα ημέρες το 39%, 15 ημέρες το 28%, 20 ημέρες το 6,5% και 30 ημέρες το 1,5%.
Αυτή η σύντμηση της διάρκειας των διακοπών, όπως αναφέρει το ΙΝΚΑ, οφείλεται κυρίως σε οικονομικούς παράγοντες αλλά και σε κοινωνικούς παράγοντες, όπως χαλάρωση των οικογενειακών δεσμών τόσο μεταξύ των γονέων όσο κυρίως και μεταξύ των παιδιών. Παράλληλα, μπορεί να οφείλεται, σε ένα ποσοστό και στην διασπορά των διακοπών σε περισσότερες εποχές (π.χ. 3ήμερα, Χριστούγεννα, Πάσχα, με συνήθη επιμήκυνση της διάρκειας των διακοπών, κ.λ.π.).
Σχετικά, με τους προορισμούς των ταξιδιωτών, η θάλασσα συγκεντρώνει τις προτιμήσεις του 75%, το βουνό του 20% και οι εκτός Ελλάδας προορισμοί του 15%, αυξημένο σημαντικά από πέρυσι λόγω κόστους. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ΙΝΚΑ το κόστος για διαμονή και διατροφή 15 ημερών μιας τετραμελούς οικογένειας αγγίζει πλέον τα 3.300 ευρώ.
Από την φετινή έρευνα του ΙΝΚΑ, φαίνεται περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης διακοπών σε σχέση με την περσινή, αφού το 44% των Ελλήνων έναντι του 41% πέρυσι και 39,6% προπέρυσι, δεν θα κάνει καλοκαιρινές διακοπές. Οι Έλληνες καταναλωτές εξάλλου, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, εμφανίζονται πιο απαισιόδοξοι σε σχέση με πέρυσι απ\\\’όλους τους Ευρωπαίους -εκτός των Κυπρίων- με τον δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης να φτάνει στο -38, όταν ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι -11 και στην ευρωζώνη στο -10.
Προβλήματα τιμών και ποιότητας τουριστικού προϊόντος
Σύμφωνα με τις έρευνες του ΙΝΚΑ, οι διαφορές τιμών, για το ίδιο προϊόν ή υπηρεσία, στις τουριστικές περιοχές παρουσιάζουν θεαματικές διαφορές – συχνά εξοργιστικές – σε σχέση με τον μέσο όρο, της υπόλοιπης χώρας.
Εκτός των τιμών όμως, σημαντικό πρόβλημα παρουσιάζεται στα ζητήματα της ποιότητας, της εξυπηρέτησης και της δημόσιας υγείας, όπου οι αποδυναμώσεις των μηχανισμών ελέγχου, έχουν δημιουργήσει δυνατότητες περαιτέρω ασυδοσίας για τους ευκαιριακούς επιχειρηματίες.
Έτσι η -παλαιότερα- πιο προσιτή στους καταναλωτές ελληνική τουριστική αγορά, οδηγήθηκε σε μια νέα εποχή υψηλού κόστους και συχνά κακής ποιότητας. Η χώρα μας, χαρακτηρίζεται πλέον διεθνώς, ως ιδιαίτερα ακριβός τουριστικός προορισμός.
Πηγή: ΕΞΠΡΕΣ
|
|
|