Αιτία η ύπαρξη συστήματος έγκαιρης ενημέρωσης τόσο από τις ακτοπλοϊκές εταιρίες όσο και από τις αρμόδιες Λιμενικές αρχές του υπουργείου Ναυτιλίας.
Ωστόσο το θέμα των καθυστερήσεων ή της εμφάνισης ελλείψεων κάλυψης δρομολογίων σε περίπτωση βλαβών, με κορυφαία ίσως την σε εξέλιξη ευρισκόμενη περίπτωση με το πλοίο που καλύπτει από τον Πειραιά τη Σέριφο, ανάγει σε ένα ζήτημα που έχει απασχολήσει και στο παρελθόν τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΕΝ χωρίς όμως, όπως τα πράγματα έδειξαν να έχει βρεθεί λύση. Ο βαίνων μειούμενος αριθμός πλοίων και ο «σφιχτός» προγραμματισμός του χρόνου αφιξοαναχώρησης στα ενδιάμεσα λιμάνια και η έλλειψη ελαστικότητας ως προς τον χρόνο πλου, άρα και αφιξοαναχώρησης από τα αφετήρια λιμάνια «ρίχνει έξω» κατ έτος τους προγραμματισμούς. Κύκλοι της ακτοπλοΐας που έχουν σχολιάσει το θέμα θεωρούν εν πολλοίς ακατανόητη τη στάση που τηρεί το ΥΕΝ ως προς το θέμα των «έκτακτων δρομολογήσεων» αν και «sotto voce» φαίνεται να προβληματίζονται στο ενδεχόμενο αλλαγής της στάσης του ΥΕΝ «φοβούμενοι» αλλοίωση του ανταγωνισμού σε ορισμένες γραμμές.
Από την πλευρά τους πάντως κύκλοι καταναλωτικών οργανώσεων, που έχουν εμπλακεί εσχάτως στα του ακτοπλοϊκού, υποστηρίζουν ότι ανεξαρτήτως των αιτίων για τις καθυστερήσεις το όλο σύστημα έγκαιρης ενημέρωσης του επιβατικού κοινού επιδέχεται βελτιώσεων και με τη συνεργασία μάλιστα των ραδιοτηλεοπτικών μέσων μαζικής ενημέρωσης. Πρόσφατα «θύμα» αυτών των καθυστερήσεων υπήρξε και ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης, ο οποίος και είχε την ευκαιρία να σχηματίσει ιδία αντίληψη του θέματος γεγονός που, σύμφωνα με εκτιμήσεις, δεν αποκλείεται να οδηγήσει σε επανεξέταση, για μία ακόμη φορά, του προαναφερθέντος θέματος με τις «σφικτές» αφιξοαναχωρήσεις και τους χρόνους παραμονής στα ενδιάμεσα λιμάνια.
Νέες αυξήσεις στον ορίζοντα
Και ενώ ακόμη ο θόρυβος για το ύψος των ναύλων στην ακτοπλοΐα δεν έχει κατασιγάσει ορατό είναι το ενδεχόμενο, μεσούσης της θερινής περιόδου οι ακτοπλοϊκές εταιρίες να προχωρήσουν σε «διορθωτικές αυξήσεις» εξ αιτίας της ανιούσας πορείας της τιμής των ναυτιλιακών καυσίμων. Ήδη σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες τα οικονομικά επιτελεία των ακτοπλοϊκών εταιριών ήδη έχουν κρούση τον κώδωνα του κινδύνου στις διοικήσεις δεδομένου ότι λίαν προσεχώς, και εξ αιτίας κοινοτικής οδηγίας, τα πλοία θα πρέπει να εφοδιάζονται με νέο τύπο καυσίμου για μειωμένες εκπομπές ρύπων, η τιμή των οποίων όμως είναι καταφανώς ακριβότερη σε σχέση με τη σημερινή.
Ωστόσο δεν αποκλείεται οι εταιρίες να μην προχωρήσουν σε αυτή τη φάση στις διορθωτικές αυξήσεις δεδομένου ότι «τρέχουν τα πακέτα προσφορών» που έχουν συμφωνηθεί με τους τουριστικούς πράκτορες αλλά και σε ένδειξη καλής θέλησης και στήριξης των τουριστικών φορέων της νησιωτικής χώρας υφιστάμενες τη συνέπεια αυτής τους της απόφασης.
Πηγή: ΕΞΠΡΕΣ
|