Προβλέψεις για το μέλλον του τουρισμού

0


Προβλέψεις για το μέλλον του τουρισμού



Home

Τουρισμός




Mέσα στα επόμενα πέντε χρόνια ο κλάδος Tουρισμού και Φιλοξενίας θα πρέπει να αντιμετωπίσει πέντε παράγοντες βαρύνουσας σημασίας, οι οποίοι θα καθορίσουν ουσιαστικά τους νικητές και τους ηττημένους από το 2010 και μετά, σύμφωνα με την έρευνα «Hospitality 2010: A five year wake up call», που εκπόνησε η Deloitte, σε συνεργασία με το τμήμα «Preston Robert Tisch Centre for Hospitality, tourism and Sports Management» του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης.


 
Τα βασικά αποτελέσματα αυτής της έρευνας παρουσιάστηκαν στην Ελλάδα, από τον επικεφαλής του Τομέα Τουρισμού, Φιλοξενίας και Ψυχαγωγίας της εταιρίας, Αλεξ Κυριακίδη. Η ειδική αναφορά του στις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού, μονοπώλησαν, άλλωστε, την επικαιρότητα τις τελευταίες ημέρες.


Τι προβλέπει, όμως, γενικά για τη διεθνή τουριστική αγορά η έρευνα; Καταρχάς προσδιορίζει πέντε παράγοντες, που είναι οι εξής:


– επωνυμία/εμπορικό σήμα (brand),


– αναδυόμενες αγορές,


– διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού,


– τεχνολογία και


– νέα επιχειρηματικά μοντέλα.


Η δημογραφική διάσταση


Οι «Baby Boomers» -η γενιά των ανθρώπων που πλησιάζουν ή διανύουν την 7η – 8η δεκαετία της ζωής τους- στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Ευρώπη αποτελούν μια πολύ μεγάλη και διαρκώς αναπτυσσόμενη δημογραφική ομάδα με τεράστια ποσά διαθέσιμου εισοδήματος. Το ποσοστό του πληθυσμού ηλικίας 65 και άνω στην Ευρώπη θα αυξηθεί από 15% το 2000 σε σχεδόν 25% έως το 2015, ενώ αναμένεται πως οι αυξανόμενες τουριστικές εξορμήσεις τους θα συμβάλουν στη διατήρηση της Ευρώπης ως κορυφαίας αγοράς προέλευσης τουριστών, με περίπου 730 εκ. ταξιδιώτες έως το 2020.


Αυτό δημιουργεί μια νέα ευμεγέθη αγορά για τον κλάδο των ξενοδοχείων, τα οποία πρέπει να αναπτύξουν τις κατάλληλες στρατηγικές προσαρμογής στις ανάγκες και απαιτήσεις αυτής της αγοράς προκειμένου να αποσπάσουν μεγαλύτερα μερίδια.


Εκτός από την κάλυψη των αναγκών των ηλικιωμένων καταναλωτών, θα πρέπει να αντιμετωπιστεί και το ζήτημα διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού και, κυρίως, το πρόβλημα εξεύρεσης και διατήρησης ταλαντούχων εργαζομένων που προκύπτει ως αποτέλεσμα αυτών των δημογραφικών αλλαγών. Η δυσανάλογη αύξηση των ηλικιωμένων, σε συνδυασμό με τη σημαντική μείωση των γεννήσεων, καθιστά σε μερικές περιοχές πολύ δύσκολη την εξεύρεση ικανοποιητικού αριθμού κατάλληλων εργαζομένων.


Οι νέοι «παίκτες»


Στην Κίνα, την Ινδία και τα κράτη του Κόλπου, τόσο ο εσωτερικός όσο και ο διεθνής τουρισμός αυξάνονται σημαντικά, λόγω των χαμηλών τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων αλλά και της ανάπτυξης της μεσαίας τάξης, η οποία έχει αρχίσει να αποκτά έντονα την επιθυμία να ταξιδέψει για πρώτη φορά. Μεταξύ Ινδίας και Κίνας, η έκθεση της Deloitte προβλέπει ότι συνολικά 35.000 επιπλέον δωμάτια ξενοδοχείων θα απαιτηθούν ώστε οι χώρες αυτές να φθάσουν στα ίδια μεγέθη διείσδυσης των αναπτυγμένων χωρών, ενώ το μεγαλύτερο μέρος της νέας αυτής υποδομής θα αφορά τουρισμό οικονομικού και μέσου κόστους. Υπολογίζεται ότι έως το 2020 η Κίνα θα είναι ο κορυφαίος προορισμός στον κόσμο με 130 εκατ. τουρίστες ετησίως, ενώ έως το 2010, στην Ινδία οι διεθνείς αφίξεις τουριστών θα αυξηθούν σημαντικά, φτάνοντας τα 5,1 εκατ.


Αν και οι νέες αυτές αναδυόμενες αγορές προσφέρουν εξαιρετικές ευκαιρίες ανάπτυξης, οι Ηνωμένες Πολιτείες -η μεγαλύτερη τουριστική αγορά παγκοσμίως- δείχνει να μην έχει ακόμη εξαντλήσει τα περιθώριά της. Το συνολικό ποσό που ξοδεύεται στις ΗΠΑ σε ταξίδια και τουρισμό, τόσο εσωτερικό όσο και εξερχόμενο, προβλέπεται να διπλασιαστεί: από 830 δισ. δολάρια σε 1,6 τρισ. δολάρια, έως το 2015, διευρύνοντας το πεδίο ανάπτυξης, ιδιαίτερα στον χώρο του πολυτελούς τουρισμού.


Οι αερομεταφορές


Eως το 2010, εκτιμάται ότι παγκόσμια ο αριθμός των επιβατών που θα χρησιμοποιεί αεροπορικές εταιρίες για ταξίδια επαγγελματικά και αναψυχής θα φτάσει τα 2,3 δισεκατομμύρια, με το έσοδο ανά χιλιομετρικό επιβάτη (Revenue Passenger Kilometres RPK\’s) να φτάνει τα 5 τρισ. έως το 2010. Προβλέπεται μια στροφή στους όγκους διακίνησης από τον Βορρά στον Νότο και από τη Δύση στην Ανατολή, με τις αναπτυσσόμενες αγορές της Ινδίας και της Κίνας να συνεισφέρουν το 15% της παγκόσμιας αύξησης.


Η τεχνολογία


Μεγάλη αύξηση αναμένεται επίσης στις επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, ιδιαίτερα στις κρατήσεις, στα κανάλια διανομής, στα προγράμματα διατήρησης της καταναλωτικής πιστότητας (loyalty) και στη διαχείριση των σχέσεων με τους πελάτες. Oλα τα υψηλόβαθμα διοικητικά στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν πως σχεδιάζουν να επενδύσουν σε τεχνολογία και πληροφοριακά συστήματα, επικαλούμενα τις δυνατότητες που προσφέρει η απευθείας επαφή με τον καταναλωτή στη μεγιστοποίηση των εσόδων και στη μείωση του κόστους των ενδιάμεσων.


Στις ΗΠΑ και στη Δυτική Ευρώπη, οι πελάτες έχουν αρχίσει να αναζητούν ολοένα και πιο εξειδικευμένες υπηρεσίες και μελλοντικά οι παροχείς τουριστικών υπηρεσιών θα χρειάζεται να προσφέρουν, μεταξύ άλλων, δυνατότητες όπως π.χ. η on-line επιλογή δωματίων, το ηλεκτρονικό check-in, η δυνατότητα επιλογής του είδους στρώματος του κρεβατιού και η εξατομικευμένη προσφορά τροφίμων και ποτών μέσα στο δωμάτιο.






Πηγή: ΕΞΠΡΕΣ







Home
/
Print
/
Site Map
/
Επικοινωνία
















Εχουμε αυτό που είμαστε. . . (Κ. Βέρρος)
( 30.06.2007 )

Παλαιότερα άρθρα


Θύματα, ήρωες, ευσυνείδητοι και οι άλλοι (Κ. Βέρρος)

Εθνική τραγωδία και σκύλευση θυμάτων (Κ. Βέρρος)

Πολιτικές, προεκλογικές ¨ομορφιές¨ (Κ. Βέρρος)

Είναι και είμαστε αδιόρθωτοι. . . (Κ. Βέρρος)

Προεκλογικός λόγος και επιχειρήματα (Κ. Βέρρος)

Εκλογές για αυτοδύναμη κυβέρνηση (Κ. Βέρρος)

Ομηροι αγκυλώσεων και κρατισμού (Κ. Βέρρος)

Γιατί τώρα οι παροχές;; (Κ. Βέρρος)

Παλαιότερα άρθρα



Αποτελέσματα

Δημοσκοπήσεις







ΕΓΓΡΑΦΗ

ΔΙΑΓΡΑΦΗ