Οδηγούμε το Evanda, την ναυαρχίδα της Daewoo
eNEW: http://www.enew.gr/mag/article/articleprint/5392/-1/8/ |
Οδηγούμε το Evanda, την ναυαρχίδα της Daewoo |

Top level

Αυτοκίνητο-Μηχανή
“Α member of the General Motors family”. Μετά την εξαγορά της Daewoo από τον κολοσσό της GM οι ιθύνοντες της κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας φροντίζουν σε κάθε ευκαιρία να προβάλλουν το εν λόγω σλόγκαν.
Μία από αυτές τις “ευκαιρίες” αποτελούν και τα… παρμπρίζ των νέων μοντέλων τους στα οποία τοποθετούνται ανάλογα αυτοκόλλητα, όπως και στο Evanda. Υπό την αιγίδα λοιπόν της GM οι Κορεάτες θέλησαν να κατασκευάσουν ένα “πολυτελές” μοντέλο που δεν θα είχε καμία σχέση με τα προηγούμενα. Άλλωστε είναι γνωστό πως οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνηθίζουν να τρέφουν ιδιαίτερη αδυναμία για τα κορυφαία μοντέλα τους αφού ουσιαστικά μέσω αυτών προβάλλουν την τεχνογνωσία που διαθέτουν. Έχει όμως τα προσόντα το Evanda να σταθεί απέναντι στο ευρωπαϊκό -κυρίως- κατεστημένο;
Οι Κορεάτες αναγνωρίζοντας την σημασία που έχει η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου ανέθεσαν τον σχεδιασμό του στον ιταλικό οίκο Italdesign με σαφείς ωστόσο κατευθύνσεις: την δημιουργία ενός αμαξώματος που θα διαθέτει ευρωπαϊκό χαρακτήρα και διαστάσεις ανάλογες με αυτές μιας πολυτελούς λιμουζίνας.
Όπερ και εγένετο. Η σχεδιαστική ομάδα του G.Giugiaro ακολούθησε πιστά τις εντολές της Daewoo. Παρατηρώντας από εμπρός το Evanda θα μπορούσε κανείς κάλλιστα να παραπλανηθεί και να νομίσει ότι το αυτοκίνητο αυτό έχει κατασκευασθεί από ευρωπαίο εκτός και αν είναι ιδιαίτερα παρατηρητικός και δει το σήμα της εταιρείας στο καπό.
H ευρωπαϊκή εικόνα του Evanda οφείλεται κατά ένα μεγάλο μέρος στα καλαίσθητα πολυπρισματικά εμπρός φωτιστικά σώματα αλλά και στις απαλές νευρώσεις του καπό οι οποίες καταλήγουν στην ραβδωτή γρίλια του αυτοκινήτου. Όμως την όλη “συνταγή” μάλλον χαλούν τα πίσω φωτιστικά σώματα τα οποία δείχνουν σχεδιαστικά ξεπερασμένα καθώς διαθέτουν έντονα ασιατικές καταβολές.
Εκτός όμως από τον σχεδιασμό του αμαξώματος το κορεάτικο μοντέλο διαθέτει ακόμα ένα στοιχείο που προφανώς ενισχύει την θέση του έναντι του ανταγωνισμού: τις μεγάλες διαστάσεις του αμαξώματος. Το μήκος του είναι κατά 3,5 εκατοστά μικρότερο από αυτό του Skoda Superb αλλά κατά 4 εκατοστά μεγαλύτερο από εκείνο ενός Ford Mondeo. Το πλάτος του φτάνει τα 1,815 μέτρα και το ύψος του τα 1,440 μέτρα.
Κρίνοντας από τις παραπάνω τιμές θα περίμενε κανείς ένα ευρύχωρο εσωτερικό και δεν θα έπεφτε έξω αφού οι χώροι είναι μεγάλοι για όλους τους επιβάτες. Ωστόσο, ο όγκος του χώρου αποσκευών αν και ανέρχεται στα 420 λίτρα μάλλον δεν συμβαδίζει με το… μήκος του αυτοκινήτου αφού μοντέλα μικρότερων διαστάσεων έχουν μεγαλύτερο όγκο, όπως για παράδειγμα τα 500 λίτρα του Mazda 6.
Μια πρώτη απάντηση δίνει το εσωτερικό του αυτοκινήτου διότι εκεί θα κατανοήσεις ότι η “λιμουζινάτη” αίσθηση που αποκομίζεις από την εξωτερική εμφάνιση απλά σταματά εκεί. Ο λόγος; Αν και η ποιότητα των υλικών κυμαίνεται άνω του μέσου όρου η ταπετσαρία των καθισμάτων και ο σχεδιασμός του ταμπλό δεν φαίνονται να ανταποκρίνονται στον ορισμό μιας ναυαρχίδας. Τουλάχιστον αυτή την εντύπωση μας έδωσε η έκδοση της δοκιμής μας.
Ούτε ράδιο-CD, ούτε ημιαυτόματος κλιματισμός, ούτε ρύθμιση τιμονιού σε βάθος, ούτε υπολογιστής ταξιδίου, ούτε καν θερμόμετρο. Μόνο τα απαραίτητα συναντάς στο εσωτερικό του βασικού Evanda τα οποία βρίσκεις κάλλιστα στην βασική έκδοση ενός… supermini. Και για να μην θεωρηθούμε υπερβολικοί ο ανταγωνισμός περιλαμβάνει αρκετά μοντέλα που διαθέτουν παρόμοιο εξοπλισμό. Το θέμα είναι όμως ότι ο εξοπλισμός θα μπορούσε να είναι πληρέστερος σε ένα μοντέλο το οποίο μάλιστα επιθυμεί να αποδείξει ότι “και θέλει και μπορεί”.
Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς το κορεατικό μοντέλο κινείται στον μέσο όρο χωρίς η οδική του συμπεριφορά να παρουσιάζει κάτι το μεμπτό αλλά ούτε και να σε κερδίζει. Αυτό πάντως που μας εξέπληξε θετικά αφορά στην ανάρτηση του η οποία συμβάλλει σημαντικά στον τομέα της άνεσης και απορροφά περισσότερο από ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η υπερβολικά όμως μαλακή ρύθμισή της επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει μεγάλες κλίσεις με αποτέλεσμα να εμφανίζονται έντονες τάσεις “πλεύσης”.
Το επόμενο θετικό σημείο αφορά στους 136 ίππους του δίλιτρου κινητήρα οι οποίοι μετακινούν με αξιοπρέπεια τα 1.422 κιλά του αμαξώματος. Το σύστημα διεύθυνσης πληροφορεί σε ικανοποιητικό βαθμό τον οδηγό ενώ ο μικρός κύκλος στροφής -για το μέγεθος του αυτοκινήτου- διευκολύνει στους επιτόπιους ελιγμούς. Παρά τις μεγάλες του διαστάσεις το Evanda είναι ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο ακόμα και μέσα στην πόλη.
Αυτό όμως που επισκιάζει την θετική εικόνα είναι ο επιλογέας ταχυτήτων ο οποίος δεν αρέσκεται στις συχνές μετακινήσεις αφού έχει την τάση να “σκαλώνει”. To επόμενο σημείο το οποίο προβληματίζει αφορά στον συμπλέκτη που υστερεί σε προοδευτικότητα και χρειάζεται χρόνο εξοικείωσης, σε αντίθεση με τα αποτελεσματικά τόσο σε αίσθηση όσο και σε απόδοση φρένα.
Στον αυτοκινητόδρομο, όπου μπορείς να αναπτύξεις υψηλή ταχύτητα, το Evanda δεν προβληματίζει αρκεί να συνηθίσεις την μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης και τις συνέπειες της. Οι μικροί αεροδυναμικοί θόρυβοι που δημιουργούνται από τους εξωτερικούς καθρέπτες δεν επηρεάζουν το ήσυχο περιβάλλον του αυτοκινήτου στο οποίο συμβάλλει και η καλή ποιότητα κύλισης.
Βέβαια, το μοτέρ δεν είναι και το πιο αθόρυβο αλλά μέχρι τις μεσαίες στροφές λειτουργίας του τα επίπεδα θορύβου διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα και μπορείς να κάνεις ένα ξεκούραστο ταξίδι -ιδίως όταν έχεις “κουμπώσει” στο κιβώτιο την πέμπτη σχέση. Όσο ξεκούραστο μπορεί να είναι βέβαια το ταξίδι με το Evanda αφού τα εμπρός καθίσματα παρέχουν μέτρια πλευρική στήριξη αλλά και άνεση.
Λόγω τιμής…
Τα 19.975 ευρώ που κοστίζει η βασική έκδοση του Evanda είναι προφανώς μια λογική τιμή αν λάβει κανείς υπόψη του τον κυβισμό του αυτοκινήτου. Αυτό που δεν δικαιολογείται από την τιμή πώλησής του είναι ο φτωχός εξοπλισμός του ο οποίος όμως είναι -σχεδόν- πλήρης στην πλουσιότερη έκδοση CDX.
Φτάνοντας όμως στα 22.610 ευρώ που στοιχίζει η κορυφαία έκδοση έχεις ήδη αγγίξει το όριο “δοκιμασμένων” προτάσεων όπως τα επίσης δίλιτρα Ford Mondeo, Mazda 6 και Toyota Avensis τα οποία ωστόσο έχουν ένα επιπλέον ισχυρό χαρτί. Αυτό της επιλογής μικρότερων εκδόσεων, στα 1.800κ.εκ., οι οποίες δεν υπολείπονται σε απόδοση σε σχέση με τον δίλιτρο του Evanda. Όποιος πάντως αναζητά αλλά και διαθέτει κάτι… παραπάνω αξίζει να εξετάσει το υπερτροφοδοτούμενο Skoda Superb ή το υπερπολυτελές Rover 75.
Σε ότι αφορά στον εξοπλισμό των εκδόσεων του Evanda, η βασική SX περιλαμβάνει τέσσερις αερόσακους, ABS, air condition, υδραυλική υποβοήθηση τιμονιού, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, εμπρός και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες, ραδιοκασετόφωνο, τροχούς 15 ιντσών με τάσια και προβολείς ομίχλης.
Στην κορυφαία έκδοση CDX προστίθενται το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS), το σύστημα αυτόματου κλιματισμού, οι ζάντες ελαφρού κράματος 15 ιντσών, το ράδιο-CD, η ξύλινη επένδυση στο ταμπλό, τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος στο τιμόνι, τα ηλεκτρικά καθίσματα και το… θερμόμετρο.
Τα 4,770 μέτρα του αμαξώματος της κορεάτικης λιμουζίνας δεν περνούν απαρατήρητα |
Στον ευρωπαϊκό σχεδιασμό του εμπρός τμήματος συμβάλλουν κατά ένα μεγάλο μέρος τα καλαίσθητα φωτιστικά σώματα… |
…που μας γοήτευσαν |
…σε αντίθεση με την εικόνα του πίσω μέρους η οποία δείχνει να συμβαδίζει με τα ασιατικά πρότυπα |
Οι χώροι για τους εμπρός και για τους πίσω επιβάτες είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικοί |
Ο σχεδιασμός στο εσωτερικό δεν διαθέτει εξάρσεις αλλά ούτε και κάποιο στοιχείο που να χαρίζει την αίσθηση της πολυτέλειας |
Οι 136 ίπποι του δίλιτρου κινητήρα μετακινούν με αξιοπρέπεια τα 1.422 κιλά του αμαξώματος. |
Μόνο τα απαραίτητα συναντάς στο εσωτερικό του βασικού Evanda |
O χώρος αποσκευών έχει όγκο 420 λίτρα καθώς δεν διαθέτει μεγάλο ύψος… |
Ούτε ράδιο-CD, ούτε ημιαυτόματος κλιματισμός, ούτε ρύθμιση τιμονιού σε βάθος, ούτε υπολογιστής ταξιδίου, ούτε καν θερμόμετρο. |