Nέος κινητήρας αιθανόλης για το Saab 9-5

0


Nέος κινητήρας αιθανόλης για το Saab 9-5



Home

Αυτοκίνητο-Μηχανή




Η χρήση της αιθανόλης, που αποτελεί ανανεώσιμη πηγή ενέργειας, φιλικής προς το περιβάλλον, μπορεί να αποφέρει ευνοϊκά αποτελέσματα για το περιβάλλον και τη φορολογία, καθώς εμπορικά παράγεται από καλλιέργεια δημητριακών και διαθέτει τα απαραίτητα εχέγγυα ως ανανεώσιμη πηγή.


 
Το Saab 9-5 FFV (Flexible fuel vehicle) πρόκειται να εισδύσει στο ειδικό αυτό κομμάτι της αγοράς με ένα κινητήριο σύνολο που μπορεί να καίει αιθανόλη (Ε85) ή βενζίνη σε οποιαδήποτε μίξη.




Σε αντίθεση προς τη βενζίνη, η αιθανόλη αποφέρει μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, στοιχείο που συμβάλει στην άνοδο της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος μέσω του φαινομένου του θερμοκηπίου.




Η μείωση αυτή επέρχεται καθώς το ποσό του διοξειδίου του άνθρακα που απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα κατά την παραγωγή και την καύση της αιθανόλης είναι σχεδόν όμοιο με το ποσό που αφαιρείται από την ατμόσφαιρα, από την ανάπτυξη των καλλιεργειών δημητριακών που μετατρέπονται για να το παράγουν.




Εκτός από τα φορολογικά κίνητρα, ο εναλλακτικής καύσης κινητήρας του Saab 9-5 μπορεί να αποφέρει βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου κάτω από συνθήκες μέσου προς πλήρους φορτίου. Παρόλο που η οικονομία καυσίμου σε αστικό και μεικτό κύκλο δεν αναμένεται να παρουσιάσει βελτίωση, δοκιμές καταδεικνύουν οτι ένα ωφέλιμο κέρδος της τάξης του 15% αναμένεται σε υψηλότερες ταχύτητες. Αυτό συμβαίνει γιατί πλέον δε χρειάζεται εμπλουτισμός καυσίμου για τη μείωση της θερμοκρασίας του κινητήρα.




Οι κινητήρες turbo είναι απόλυτα ταιριαστοί στην προσπάθεια εκμετάλλευσης των πλεονεκτημάτων της αιθανόλης και η εργασία των ειδικών της Saab με τον κινητήρα αυτό, δείχνει οτι υπάρχει ευρύ πεδίο ανάπτυξης για το καύσιμο E85. To τελευταίο διαθέτει τον πραγματικά υψηλό αριθμό οκτανίων 105 RON και είναι μείγμα κατά 85% αιθανόλης/βενζίνης, παράγοντας έτσι μια σημαντική αύξηση της τάξης του 20% στη μέγιστη ισχύ του κινητήρα, από 150 σε 180 ίππους.




Η προσαρμοστικότητα του συστήματος διαχείρισης κινητήρα Saab Trionic στο στάνταρ 2λιτρο βενζινοκινητήρα turbo χαμηλής πίεσης διευκολύνει την εκ νέου βαθμονόμηση και τον προγραμματισμό για να φιλοξενήσει διαφορετικά χαρακτηριστικά χρονισμού ανάφλεξης και μείγματος καυσίμου/αέρα που απαιτεί η αιθανόλη. Η μόνη σημαντική τροποποίηση είναι η χρήση συμβατών προς την αιθανόλη υλικών για το ρεζερβουάρ, σωληνώσεις και συνδέσμους. Το σύστημα διαχείρισης του κινητήρα δε, προσαρμόζεται στον τύπο καυσίμου έτσι, ώστε να κινείται απλά με βενζίνη, όταν δεν υπάρχει διαθέσιμη αιθανόλη.









Home
/
Print
/
Site Map
/
Επικοινωνία
















Εχουμε αυτό που είμαστε. . . (Κ. Βέρρος)
( 30.06.2007 )

Παλαιότερα άρθρα


Θύματα, ήρωες, ευσυνείδητοι και οι άλλοι (Κ. Βέρρος)

Εθνική τραγωδία και σκύλευση θυμάτων (Κ. Βέρρος)

Πολιτικές, προεκλογικές ¨ομορφιές¨ (Κ. Βέρρος)

Είναι και είμαστε αδιόρθωτοι. . . (Κ. Βέρρος)

Προεκλογικός λόγος και επιχειρήματα (Κ. Βέρρος)

Εκλογές για αυτοδύναμη κυβέρνηση (Κ. Βέρρος)

Ομηροι αγκυλώσεων και κρατισμού (Κ. Βέρρος)

Γιατί τώρα οι παροχές;; (Κ. Βέρρος)

Παλαιότερα άρθρα



Αποτελέσματα

Δημοσκοπήσεις







ΕΓΓΡΑΦΗ

ΔΙΑΓΡΑΦΗ